احتمال معرفی نسل آینده‌ی آیفون در ماه مرداد امسال

Ming-Chi Kuo تحلیلگر شرکت KGI Securities که سابقه‌ی روشنی در زمینه‌ی درز دادن پیش از موعد برنامه‌های اپل دارد در اظهار نظر جدیدی که بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع این شخص شکل گرفته است اعلام کرده که احتمال دارد اپل آیفون‌های نسل بعدی را در مرداد ماه امسال معرفی کند. گفته شده است این دو آیفون که احتمالاً ۶اس و ۶اس پلاس نام خواهند داشت در ماه شهریور امسال به بازار عرضه می‌شوند.

 

روز گذشته انتشار گزارشی در همین زمینه را شاهد بودیم که خبر از معرفی آیفون در مرداد ماه می‌داد. اما از آن جایی که سال‌های سال است اپل ماه شهریور را به عنوان زمانی مناسب برای معرفی آیفون برگزیده است در صحت و سقم این خبر شک و تردید وجود داشت. هر چند که همچنان نمی‌توان با اطمینان سخن گفت، اما بخاطر اعتبار سخن Ming-Chi Kuo می‌توان شک و تردید کمتری به سخن راه داد.

 

در ادامه‌ی خبر آماده است که یار دیرینه‌ی اپل در ساخت آیفون یعنی کارخانه‌ی Foxconn امسال ۶۰ تا ۷۰ درصد سفارش‌های ساخت آیفون‌های جدید را تقبل خواهد کرد. گفته می‌شود این کارخانه مهره‌ی اصلی اپل در تولید آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی نیز خواهد بود. شایعاتی که تا به امروز منتشر شده‌اند حاکی از آنند که مدل‌های ۶اس و ۶اس پلاس جهشی‌ترین آپدیت اپل در رده‌ی آیفون تا به امروز خواهند بود. این بار نه تنها سخن از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، بلکه حرف از پردازنده‌ی A9، رم ۲ گیگابایتی، تاچ آی‌دی بهبودیافته و تکنولوژی فورس تاچ نیز در میان است.

 

منابع دیگری از عرضه‌ی آیفون بعدی در رنگ جدید Rose Gold نیز خبر داده و افزوده‌اند که برای افزایش استحکام مقاومت بدنه در برابر خم‌شدن، اپل از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ برای تولید گوشی‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد. این جنس از آلومینیوم همانی است که در حال حاضر در ساخت اپل واچ به کار رفته است.