احتمال جیلبریک شدن آی او اس 7.1 کمتر شد !

حدودا دو هفته ی پیش بود که بتای چهارم آی او اس 7.1 برای توسعه دهندگان عرضه شد . چند ساعت بعد از این عرضه ، به آگاهیتان رساندیم که حفره ی جیلبریک در چهارمین بتای iOS 7.1 بسته شده است .البته این به این معنا نبود که آی او اس 7.1 دیگر جیلبریک نمیشود ، اما به هرحال کار را برای جیلبریک سخت تر میکرد .

 

شب گذشته هم اپل بتای پنجم این نسخه از آی او اس را عرضه کرد و بازهم به فاصله ی چند ساعت بعد از این عرضه ، باید به اطلاعتان برسانیم که چند حفره و اکسپلویت مهم دیگر نیز در این بتا بسته شده است .

 

evasi0n_jailbreak_540x516

 

هکر معروف ، iH8sn0w در صفحه ی اجتماعی خود دو خبر را منتشر کرده است :

  • اپل حفره ی chown vuln را هم بسته است و کار Evasion سخت تر خواهد شد
  • اپل اکسپلویت afc sandbox escape را نیز شناسایی کرده است و آنرا از کار انداخته است

 

براساس این اقدامات و تحرکات اخیر اپل ، به نظر میرسد که این غول دیجیتالی ، تصمیم دارد تا به هر نحو ممکن ، امکان جیلبریک در آی او اس 7.1 را از بین ببرد و برای کسانی که تاکنون جیلبریک نکرده اند و یا در نسخه های پایینتر قرار دارند و قصد جیلبریک دارند ، توصیه میشود که به آی او اس 7.0.4 و یا 7.0.5 آپدیت و جیلبریک کنند .

 

هرچند که به احتمال زیاد بازهم این هکر ها هستند که ما را غافلگیر خواهند کرد و یک گام جلوتر خواهند بود ! حال باید منتظر ماند و دید در یک ماهه ی آینده چه اتفاقاتی مابین اپل و هکرها رخ خواهد داد ؛ اتفاقاتی که شاید سرنوشت آی او اس و جیلبریک را برای همیشه تغییر دهد ….