اجرای ویجت‌های اپل واچ بر روی آیفون به کمک LockHTML 4

برخی از ویجت‌هایی که بر روی دستگاه اپل واچ ساخته و پرداخته شده‌اند واقعاً زیبا و چشم‌نوازند و شاید همین زیبایی و فقدانشان از سینه‌ی برخی کاربران آه حسرت بلند کند. برای آن که لذت استفاده یا حداقل تماشای این ویجت‌ها نصیب کاربرانی شود که اپل واچی در اختیار ندارند شود، توسعه‌دهندگان دنیای جیلبریک دست به کار شده و چندین ویجت این وسیله را طوری که بر روی آیفون قابل اجرا و استفاده باشند توسعه داده‌اند.

 

این ویجت‌ها رایگان هستند اما ابزاری که برای به اجرا درآوردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد توییک LockHTML 4 است که یک دلار قیمت دارد. البته در صورتی که این توییک را در اختیار نداشته باشید نیز با کمی اضافه‌کاری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت می‌توانید تجربه‌ی استفاده از این ویجت‌ها را به دست بیاورید. بنابراین نخست پس از آن که گوشیتان را مجهز به توییک LockHTML 4 کردید (با جست‌وجو و نصب از طریق سیدیا):

 

– سورس http://sniperger.github.io/cydia را به سیدیا اضافه کنید.

– از داخل آن توییک‌های زیر را نصب کنید:

  • Apple Watch “Chronograph”
  • Apple Watch “Simple”
  • Apple Watch Weather for LockHTML

 

پس از این کار به بخش تنظیمات LockHTML رفته و ویجت‌های دانلودشده‌ی فوق را به سادگی فعال کنید. اما همانطور که گفتیم برای به دست آوردن تجربه‌ی استفاده از ویجت‌های فوق نیاز نیست که حتماً LockHTML 4 را نصب داشته باشید. برای استفاده از روش جایگزین رایگان:

 

– پس از دانلودکردن ویجت‌ها را از سورس اشاره‌شده‌ی فوق، توییک GroovyLock را دانلود و نصب کنید.

– یک فایل منیجر نظیر iFile را باز کرده و به شاخه‌ی /var/mobile/Library/LockHTML بروید. فایل مربوط به ویجت‌های فوق را از این شاخه کپی کرده و در شاخه‌ی /var/mobile/Library/GroovyLock منتقل کنید. کار تمام است.

 

با روش فوق ویجت‌های دانلودشده به خورد GroovyLock داده می‌شوند و این بار می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات این توییک آن‌ها را فعال کنید. در زیر می‌توانید تصاویری از نتیجه‌ی کار را ببینید.

 

ویجت Apple Watch “Chronograph”

 

 watchwidget2

 

ویجت Apple Watch “Simple”

 

 watchwidget3

 

ویجت Apple Watch Weather for LockHTML

 

 watchwidget1

 

همانطور که می‌بینید ویجت سوم در نمایی زیبا آب و هوای ساعات آینده را نیز به نمایش می‌گذارد. در صورتی که تمایل دارید این آب و هوا مستند شده و هوای دقیق محل سکونت شما باشند به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

 

در صورتی که از LockHTML استفاده می‌کنید:

با یک فایل منیجر به سراغ /var/mobile/Library/LockHTML/WATCH – Weather.theme/weather.js بروید.

 

در صورتی که از GroovyLock استفاده می‌کنید:

با یک فایل منیجر سراغ /var/mobile/Library/GroovyLock/WATCH – Weather.theme/weather.js بروید.

 

فایل فوق را با یک ادیتور باز کنید. خطوط ۲، ۳ و ۴ این فایل بسته به خواسته‌ی شما قرار است تغییر داده شود. نخستین به این آدرس رفته و با واردکردن شهر محل سکونتتان کد WOEID مربوط به آن را به دست آورید. برای مثال این عدد برای شهر تهران 2251945 است. این کد را در خط دوم فایل weather.js جایگزین کنید. می‌توانید از همین جا مختصات را به متریک تغییر داده و منطقه زمانی را نیز جهت اعمال‌شدن اختلاف زمانی ساعت محل زندگیتان تعییر دهید.