اجرای بازی‌های کنسول PSP بر روی آیفون و آیپد

پیش از این که آیفون راه خود را به زندگی ما باز کند، انجام بازی بر روی وسیله‌ی همراه ملزم به داشتن دستگاه‌های مجزایی نظیر PSP بود. اگر چه در حال حاضر در اپ‌استور، گوگل پلی و ویندوز فون استور بازی‌هایی ارائه می‌شوند که از نظر گرافیکی بسیار سرتر از بازی‌های PSP هستند، اما با این حال تکاندن گرد و خاک دستگاه‌های قدیمی و انجام بازی‌های نوستالوژیک بر روی آن‌ها نیز لطف خودش را دارد.

اما نیازی به داشتن PSP و یا رفتن دوباره به سراغ کمد وسایل قدیمی نیست. به لطف امولاتور PSP ارائه‌شده برای آی‌اواس می‌توانید انجام بازی‌های این دستگاه نظیر Tekken ، GTA و حتی PES را بر روی آی‌دیوایستان تجربه کنید. امولاتوری که برای این کار استفاده می‌شود PPSSPP نام دارد.

بازی‌ها بر روی این امولاتور به خوبی اجرای بازی بر روی یک کنسول PSP اجرا می‌شوند. هر چه دستگاهتان به روز تر باشد، تجربه‌ی انجام این بازی‌ها نیز روان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. این امولاتور با آی‌اواس ۷، سی‌پی‌یوهای ۶۴ بیتی و تمامی آی‌دیوایس‌های آیفون، آیپاد و آیپد سازگار است.

برای نصب PPSSPP ابتدا به قسمت سورس‌های سیدیا رفته و سورس زیر را به لیست اضافه کنید: http://cydia.angelxwind.net و پس از اضافه‌شدن، به داخل سورس رفته و توییک PPSSPP (Stable) را نصب کنید. نصب‌کردن امولاتور یک آیکون بر روی هوم‌اسکرینتان اضافه می‌کند.

20140413-090733.jpg

حال کافی است بازی‌های PSP را دانلود کرده و به داخل امولاتور اضافه کنیم. برای دانلود می‌توانید از وبسایت http://www.pspshare.org استفاده کنید. از این وبسایت بازی دلخواه خود را یافته و از طریق لینک‌های دانلود قرار داده شده در انتهای پست هر بازی، آن را دانلود کنید.

20140413-090743.jpg

اکثر بازی‌ها با فرمت فشرده شده در سایت قرار گرفته‌اند. بنابراین نیاز است که پس از دانلود به وسیله‌ی یک نرم‌افزار مناسب این کار نظیر Winrar آن‌ها را از فرمت فشرده خارج کنید. در نهایت شما فایلی با پسوند iso باید در اختیار داشته باشید.

حال فایل دانلود شده را به آدرس مشخصی در دستگاه خود منتقل کنید و اپلیکیشن PPSSPP را باز کنید. این اپلیکیشن مجهز به یک فایل منیجر داخلی است که از طریق آن باید به شاخه‌ای که بازی را منتقل کردید رفته و بر روی فایل بازی تپ بکنید تا بازی اجرا شود.

20140413-090737.jpg

20140413-092038.jpg