اثر ماندگار جورج اورول : قلعه حیوانات با فرمت ePub

کسی پیدا نمی‌شود که علاقه کوچکی به کتاب و کتاب خوانی داشته باشید و قلعه حیوانات یا همان مزرعه حیوانات (نام اصلی، ولی در ایران برخی مترجم‌ها از قلعه حیوانات استفاده کرده‌اند) را نشناسد. نویسنده این کتاب اریک آرتور بلر (نام مستعارش جورج اورول می‌باشد) در سال 1950 میلادی درگذشت؛ وی تمام شهرت خودت را از نویسندگی این کتاب در کنار 1984 به دست آورد. البته او روزنامه نگار، شاعر و منتقد نیز هم بود. کتاب وی یک پادآرمان شهری است. این رمان بی نظیر در دوران جنگ جهانی دوم منتشر شد ولی بعد از گذشت چندین سال به جایگاه اصلی خود رسید.

این رمان در مورد گروهی از حیوانات است که با انجام یک شورش و انقلاب صاحب اصلی مزرعه را فراری می‌دهند و خودشان کنترل مزرعه را در دست می‌گیرند تا برابری را در مزرعه برقرار کنند. پس از فرار مزرعه دار، رهبری این مزرعه را گروهی از خوک‌ها انجام می‌دهند. بالاتر از همه‌ی آن‌ها خوکی به نام ناپلئون است که پس از گذشت مدتی رویه همان مزرعه دار یعنی آقای جونز را در پیش می‌گیرد.

”همهٔ حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند”؛ جمله معروفی از این کتاب است که در زبان انگلیسی به عنوان ضرب‌المثل استفاده می‌شود. همچنین از جملات تاثیر گذار دیگر این شاهکار می‌توان به “همیشه خوکها تصمیم می گرفتند، سایر حیوانات هرگز نمی توانستند تصمیمی اتخاذ کنند ولی رای دادن را یاد گرفته بودند” اشاره کرد. از این رمان فوق‌العاده فیلم و نمایشنامه‌های مختلفی نیز ساخته شده است.

قسمتی از متن قلعه حیوانات :

پس از برافراشتن پرچم همه حیوانات در طویله برای جلسه عمومی كه به آن میتینگ می‌گفتند جمع می‌شدند. در آن مجمع كار هفته‌ی آینده طرح می‌شد و تصمیمات مورد بحث قرار می گرفت. همیشه خوكها تصمیم می گرفتند، سایر حیوانات هرگز نمی‌توانستند تصمیمی اتخاذ كنند ولی رای دادن را یاد گرفته بودند. سنوبال و ناپلئون در مباحثه از همه فعالتر بودند. ولی به این معنی توجه شده بود كه این دو هیچگاه با هم توافق ندارند. پیشنهاد از طرف هر كدام كه بود، واضح و روشن بود كه دیگری مخالف است. حتی در موضوعاتی كه در اساس آن جای هیچگونه مخالفتی نبود، مثل تخصیص دادن قطعه زمین كوچكی پشت باغ میوه برای سكونت حیوانات بازنشسته، بین آن دو بحثی طولانی در می‌گرفت، میتینگ همیشه با خواندن سرود «حیوانات انگلیس» ختم می شد و بعد از ظهر مخصوص تفریح بود.

دانلود رمان قلعه حیوانات