اتحاد غول‌های فناوری برای مقابله قانونی با فرمان ممنوعیت مهاجرت دونالد ترامپ

دونالد ترامپ به کار بزرگی دست زده است، کاری که از هر فردی برنمی‌آید! چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باعث شده که چندین شرکت تکنولوژی رقیب که به طور معمول با هم کنار نمی‌آیند، با یکدیگر متحد شوند. روز گذشته شرکت‌های صاحب نام حوزه تکنولوژی همانند اپل، گوگل، مایکروسافت، نت‌فلیکس، توییتر، اینتل، ای‌بی و فیس‌بوک با هم دادخواستی حقوقی را به دادگاه استیناف حوزه 9 ارائه دادند. این دادخواست در مقابله با فرمان ممنوعیت مهاجرت موقت رئیس جمهوری فعلی آمریکا است.

صبح روز یکشنبه، دادگاه تجدید نظر حوزه 9 ایالات متحده، درخواست لغو رای قاضی فدرال را که از سوی دولت آمریکا ارائه شده بود، رد کرد. یک قاضی فدرال در سیاتل با حکم خود، دستور رئیس جمهور ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد و دونالد ترامپ خواستار تجدید نظر در آن شد که این درخواست همانطور که گفته شد مورد قبول واقع نشد. از کسانی که فرمان دونالد ترامپ را به چالش کشیده بودند خواسته شد، استدلال‌های خود را تا دوشنبه به دادگاه ارائه کنند.

اساساً درخواست «دوستان دادگاه»، ارائه دادخواست توسط کمپانی‌های تکنولوژی در مقابله با فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت مهاجرت از 7 کشور از جمله کشور عزیزمان ایران، می‌باشد. کمپانی‌های شناخته شده به دادگاه گفته‌اند که این ممنوعیت آسیب‌های قابل توجهی را به کسب و کار آمریکا وارد می‌کند.

آن‌ها در دادخواست خود گفته‌اند که این دستور نماینگر انحراف اصول عدالت و سیستم پیش‌بینی شده مهاجرت ایالات متحده است که بیش از 50 سال حکم فرما می‌باشد.

البته تعدادی از شرکت‌های غیر تکنولوژی نیز پای این دادخواست را امضا کرده‌اند.

 

منبع Reuters