همه چیز در مورد آی او اس 11 ؛ قابلیت ها شایعات و تاریخ عرضه نسخه بتا

همه چیز درباره آی او اس 11

شایعات و یا واقعیات در مورد این سیستم عامل دوست داشتنی با نزدیک شدن به زمان عرضه این نسخه شدت می گیرند و کاربران به دنبال تغییری بنیادی هستند! آیا  آی او اس 11 می تواند انتظار کاربرانش را برآورده سازد و یا اینکه اپل صرفا بهبودهایی را برای این سیستم عامل تدارک دیده است؟!

طرح مفهومی iOS 11 نوید انقلابی شبیه به انقلاب iOS 7 را می دهد.

منوی آیفون به اپل واچ شبیه خواهد شد: محیطی مشکی و دایره ای شکل، تقسیم صفحه نمایش، control center جدید، فیس تایم گروهی، حالت بازی و…

 

بهبود عملکرد سیری:

سیری در iOS 11
سیری در iOS 11

آن چیزی که مسلم است این است که اپل، مثل همیشه ابتدا دستیار هوشمند خود یعنی Siri را بهبود خواهد بخشید. هوش مصنوعی سیری ارتقا پیدا خواهد کرد و سیری هوشمندتر از پیش خواهد شد.

اما این بهبود در زندگی ما ایرانیان تاثیر بسزایی ندارد، می پرسید چرا؟

تصور کنید که Apple TV خود را به تلویزیون هوشمند خود وصل کرده اید و آیفونتان از طریق Apple TV دستورات شما را دریافت می کند و شما از او سریالی را می خواهید که حتی دسترسی به آن از طریق اینترنت ایران امکان پذیر نیست!

این ها همه اطلاعاتی است که ردموند به نقل از  دیجی تایمز درباره سیری هوشمند جدید گزارش کرده است.

اضافه کردن مکالمه گروهی Group به Face Time

ویژگی iOS 11
ویژگی iOS 11

بی شک کسانی که از Face Time اپل استفاده کرده اند، متوجه تفاوت آن با دیگر پیام رسان ها شده اند. سرعت و کیفیت بی نظیر، اولین نکته ای است که نظر هرکسی را به سمت خود جلب می کند.

اما نقطه ضعف Face Time عدم پشتیبانی از مکالمه گروهی است. این در حالی ست که فیس بوک مسنجر و اسکایپ، در حال حاضر این قابلیت ها را در خود دارند. اپل، در نسخه بعدی ios سعی در رفع این نقص کرده است و مکالمه گروهی را به آن اضافه خواهد ساخت.

 

عدم پشتیبانی از نرم افزارهای ۳۲ بیتی:

مشکل آی او اس 11
مشکل آی او اس 11

این که iOS 11 از پردازنده های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد به این معنی است که برنامه نویسان باید فکری به حال خودشان کنند، چرا که از نظر سخت افزاری، آیفون 5s دارای تراشه ۶۴ بیتی ست و دارندگان آیفون ۵ به قبل، نمی توانند به این نسخه از iOS  آپدیت نمایند.

مطلب زیر ور بررسی کنید :

احتمالاً iOS 11 از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد

حالت شب:

قابلیت های آی او اس ۱۱
قابلیت های آی او اس ۱۱

به لطف جیلبریک و توییک های موجود در آن، که حالت شب را به آیفون آوردند، اپل به سمت استفاده از این قابلیت ترغیب شده است.

در حالت شب همه چیز به حالت مشکی در می آید تا علاوه بر مصرف بهینه باتری از اذیت شدن چشم در شب جلوگیری کند. هرچند که گرم کردن رنگ ها با حالت Night shift هم اکنون در ios 10 موجود است. اپل در حال حاضر از  حالت شب، بر روی TVos خود بهره می برد.

حتما مطلب: طرح مفهومی iOS 11 : حالت تیره، Split View برای آیفون و … را بررسی کنید .

 

زمان عرضه آی او اس 11 آزمایشی :

زمان عرضه نسخه بتا آی او اس  11  در کنفرانس مشهور اپل موسوم به WWDC 2017 در تاریخ ۵ ژوئن خواهد بود و  آیفون 5s به بعد را پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :