آی‌دیوایس خود را با فوت‌کردن آنلاک کنید

20140803-222845-80925127.jpg

تا کنون توییک‌های مختلفی دیده‌ایم که روش‌های گاهاً جالبی برای آنلاک‌کردن آی‌دیوایس‌ها پیش رویمان می‌گذارند. اما بدون شک می‌توان گفت نمونه‌ای که در این پست می‌بینید عجیب‌ترین مورد در بین این توییک‌هاست. BlowToUnlock ساخته و پرداخته‌ی ذهن iakd است که پس از نصب‌شدن به شما امکان بازکردن قفل آی‌دیوایس را تنها با فوت‌کردن آن ممکن می‌سازد.

همانطور که می‌توان حدس نیز زد این توییک به کمک میکروفون کار می‌کند و این موضوع هم برای میکروفون خود دستگاه و هم برای میکروفون هدفون صادق است. یعنی چه به خود گوشی فوت کنید و چه به میکروفون هدفون، قفل دستگاه شما باز خواهد شد. تمامی دستکاه‌های آیفون، آیپد و آیپاد توسط توییک پشتیبانی می‌شوند. پس از نصب BlowToUnlock گزینه‌ی تنظیمات آن را در قسمت Settings دستگاه مشاهده خواهید کرد:

20140803-223232-81152467.jpg

از این قسمت می‌توانید فعال / غیرفعال بودن توییک را مشخص کنید، حساسیت میکروفون به صداها را تعیین کنید و مشخص کنید که فوت‌کردن دستگاه تنها آن‌ها را از حالت قفل بیدار کند یا قفل آن را نیز باز کند.

ایده‌ی توییک جالب است، اما مشخص است که صدای فوت‌کردن شما در میکروفون صدایی است که تحت شرایطی ممکن است از فضای اطراف نیز شنیده شود و موجب شود قفل دستگاهتان به طور اتفاقی باز شود. این طبیعت توییک است و نمی‌توانید به آن خرده بگیرید. برای جلوگیری از این موضوع تا حد امکان، می‌توان روی اسلایدر تنطیم حساسیت مانور دهید. حساسیت را کاهش دهید تا تنها زمانی که مستقیماً به آن فوت می‌کنید دستگاه آنلاک شود.

این که این واقعاً توییک مفید است یا نه، نمی‌توان پاسخ قطعی داد. اما آن را می‌توان گزینه‌ی جالبی جهت افزودن کارکردهای جدید به دستگاه و سر و کله زدن با ایده‌ای نو دانست. BlowToUnlock را می‌توانید به رایگان از سورس پیش‌فرض بیگ‌باس در سیدیا دانلود و نصب کنید. توجه کنید که تنها نسخه‌ی هفتم آی‌اواس توسط این توییک پشتیبانی می‌شود.