آیپد 24.5 درصد از بازار جهانی تبلت را در سه ماهه چهارم 2015 به خود اختصاص داد

با وجود کاهش فروش 24.8 درصدی آیپد نسبت به سال گذشته، هنوز هم آیپد اپل به عنوان پیشرو در این عرصه حضور دارد و 24.5 درصد از سهم جهانی را در سه ماهه چهارم به خود اختصاص داد. اپل 16.1 میلیون تبلت از اکتبر تا دسامبر عرضه کرده است. این تیتان تکنولوژی اخیرا یک تبلت را با محور کسب و کار که دارای یک صفحه نمایش 12.9 اینچی است را روانه بازار کرد، که یک تراشه A9X قدرتمند آن را همراهی می‌کند. شرکت تحقیقاتی IDC معتقد است که آیپد پرو در سه ماهه اولیه فروش 2 میلیون نسخه فروش خواهد داشت. طبق تخمین IDC سرفیس پرو 4 و سرفیس 3 در همین بازه 1.6 میلیون فروش داشته‌اند.

Apple-shipped-24.8-fewer-iPads-in-the-fourth-quarter-21.8-less-during-2015.jpg

پس از اپل سامسونگ با فروش 9 میلیون دستگاه در جایگاه دوم در طول سه ماهه قرار گرفت و 13.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. سامسونگ نیز نسبت به سال گذشته کاهشی 18.1 درصدی داشته است، این کمپانی در سال 2014 آمار خیره کننده‌ای از خود به جا گذاشت و رشدی 175.7 درصدی داشت و از 1.9 میلیون فروش خود را به 5.5 میلیون رساند.

آمارزون در این رده بندی سوم است و سهمی 7.9 درصدی دارد. لنوو با فروش 3.2 میلیون دستگاه و هوآوی با 2.2 میلیون فروش در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. به طور کلی 65.9 میلیون دستگاه در طول سه ماهه چهارم به فروش رسید که 13.7 درصد از فروش 76.4 میلیونی سال گذشته کمتر بوده است.

2Apple-shipped-24.8-fewer-iPads-in-the-fourth-quarter-21.8-less-during-2015

با در نظر گیری کل سال 2015، اپل باز هم در رتبه اول قرار دارد و 49.6 میلیون دستگاه فروخته است که 21.8 درصد از فروش 63.4 میلیون آیپد سال گذشته کمتر است. سامسونگ دوم است و 33.4 میلیون دستگاه در طول سال 2015 فروش کرده که کاهش 16.1 درصدی نسبت به پارسال داشته و 16.2 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. لنوو 11.2 میلیون دستگاه فروخته و 5.4 درصد از بازار سهم داشته است. ایسوس 7.1 میلیون و 3.4 درصد از بازار و در نهایت هوآوی 6.5 میلیون با سهم 3.1 درصد از بازار پنج فروشنده برتر سال 2015 بوده‌اند.

در طی سال 2015 در حدود 206.8 میلیون تبلت فروش رفت که 10.1 درصد از سال گذشته کمتر است، در سال 2014 تعداد 230.1 میلیون دستگاه تبلت فروخته شد.

3Apple-shipped-24.8-fewer-iPads-in-the-fourth-quarter-21.8-less-during-2015