آیفون 8 احتمالاً بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشد

مدل ویژه دهمین سالگرد عرضه آیفون که گفته می‌شود آیفون 8 نام دارد، با ویژگی‌های جذابی در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. طبق شایعات، برخلاف آیفون 7s و آیفون 7s پلاس، آیفون 8 با صفحه نمایش OLED که پنل جلویی را به طور کامل پوشش داده، عرضه می‌گردد. تاچ آی‌دی زیر صفحه نمایش تعبیه می‌شود، اگرچه به نظر می‌رسد این تکتولوژی هنوز نیاز به کار دارد. اپل باید برای صفحه نمایش OLED بزرگتر (5.8 اینچی) نسبت به LCDـهایی که در حال حاضر استفاده می‌کند، پول بیشتری پرداخت کند. انتظار می‌رود که این دستگاه مموری بیشتری داشته باشد که این نیز هزینه را بالا می‌برد.

طبق گزارشات اپل از فولاد ضد زنگ برای قاب آیفون 8 استفاده می‌کند که هزینه را پایین می‌آورد. فولاد ضد زنگ از آلومینیوم استفاده شده در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ارزان‌تر است. امکان حذف دکمه‌های کناری نیز وجود دارد که با برجستگی‌های حساس به لمس جایگزین می‌شوند. دوربین دوگانه باید در هر دو مدل آیفون 7s پلاس و آیفون 8 (و یا آیفون X) استفاده شود. پنل‌های OLED تنها در مدل ویژه استفاده می‌شود، اگرچه انتظار می‌رود تمام آیفون‌های اپل در سال 2018 به این نوع صفحه نمایش تجهیز شوند. همچنین گفته می‌شود یک باتری با ظرفیت بالا در آیفون 8 استفاده می‌گردد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر صاحب نام اپلی نیز علاوه بر تایید صفحه نمایش OLED و سایز آن، اعتقاد دارد که سیستم تشخیص چهره جایگزین حسگر اثر انگشت خواهد شد که البته در ابتدا به صورت ترکیبی کار می‌کنند و پس از تکامل سیستم تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت حذف می‌گردد.

در حال حاضر مدل 256 گیگابایت آیفون 7 پلاس 969 دلار قیمت دارد. طبق گفته منبعی که در پایان مطلب درج شده، آیفون 8 قیمتی بیش از 1000 دلار دارد که با توجه به تغییرات و امکانات معقول و قابل انتظار است.

 

منبع FastCompany
از طريق Engadget