آیفون 7s ممکن است با بدنه‌ای تماماً شیشه‌ای روانه‌ی بازار شود

مدتی است که شایعات مرتبط با بازگشت اپل به سوی طراحی آیفون 4 قوت گرفته‌اند. بسیاری هنوز هم عاشق طراحی آیفون 4 هستند، با وجود اینکه وجود شیشه در پشت و جلوی دستگاه احتمال آسیب پذیری را بیشتر می‌کند. جدیدترین شایعه نیز می‌گوید که اپل دوباره به همین مسیر بازمی‌گردد، اما امسال نه.

مینگ-چی کو تحلیلگر KGI، که در بسیاری از موارد پیش‌های دقیقی را ارائه داده است، ظاهراً از پیش بینی گذشته‌ی خود در رابطه با تغییرات عمده در طراحی آیفون 7 مطمئن‌تر شده است و تغییرات عمده در طراحی را در آیفون 7s متصور می‌داند. کو می‌گوید که سال 2017 زمانی است که اپل به سوی طراحی همانند آیفون 4 با بدنه‌ی تماماً شیشه‌ای و صفحه نمایش AMOLED خواهد رفت.

موارد عجیبی در رابطه با این گمانه زنی وجود دارد. اول اینکه بدنه‌ی تماماً شیشه‌ای برخلاف آن چیزی است که ما در آیفون 4 دیده‌ایم، این طراحی که گفته شده حتی از نوارهای فلزی در دور دستگاه نیز استفاده نخواهد کرد. شیشه‌های منحنی راه طولانی را طی کرده‌اند، اما بدنه‌ی تماماً شیشه‌ای بدان معناست که شما خسارات زیادی را با افتادن گوشی از دستتان متحمل می‌شوید. می‌توان از یک قاب برای این دستگاه استفاده کرد اما با این کار عملاً طراحی جذاب و شیشه‌ای آن نادیده گرفته می‌شود.

مسئله‌ی مهم دیگر تغییرات عمده در طراحی در سال 2017 است و این یعنی آیفون 7 با طراحی همان دو سال پیش عرضه خواهد شد. این نه تنها چرخه‌ی دو ساله‌ی اپل را برای طراحی جابجا می‌کند، بلکه کار این شرکت را در یک بازار اشباع شده سخت‌تر می‌نماید. این بسیار برای اپل سخت است که کاربران را متقاعد کند پرچمدارش را با ظاهری یکنواخت طی سه سال متوالی خریداری نماید.