آیفون 6s با تراشه TSMC نزدیک به 2 ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به سامسونگ دارد

آیفون 6s هایی که دارای تراشه ساخته شده توسط کمپانی تایوانی TSMC ساخته شده‌اند باتری آن‌ها تقریبا دو ساعت بیش از آیفون‌ 6S هایی است که دارای پردازنده سامسونگ هستند دوام می‌آورد!!!

همانطور که پیش تر در خبرها اعلام کردیم بررسی‌ها نشان داده بود که دو نسخه از چیپ‌های مختلف در نسل جدید آیفون -6S و 6s پلاس- استفاده شده است و همانطور که انتظار می‌رفت این دو تراشه دارای عملکرد متفاوت هستند!

منابع و تحلیلگران متفاوت با توجه به بررسی‌های انجام داده همگی معتقدند که آیفون 6s های که از تراشه ساخته شده توسط TSMC ساخته شده‌اند عملکردی بهتر و مصرف باتری کمتری را نسبت به آیفون‎هایی که دارای تراشه سامسونگ هستند را دارند.

در تصویر بالا دو آیفون یکی با تراشه TSMC و دیگری با تراشه سامسونگ می‌باشد. هر دو دارای شرایط برابر بوده‌اند و همانطور که مشخص است عملکرد یکی بهتر از دیگری بوده است که این برای اپل مشکل ساز خواهد شد.

یک وب سایت چینی نیز با بررسی عملکردهای مختلف و ثبت نمرات به این نتیجه رسیده است که عملکرد هر دو نزدیک به هم است ولی بازم هم تراشه ساخته شده توسط TSMC پیروز این میدان است.

245473

البته فرد دیگری نیز ادعا کرده است که دمای تراشه ساخته شده توسط TSMC سه درجه سیلیسیوس کمتر از سامسونگ است که باعث خنک‌تر بودن دمای داخلی آیفون نیز می‌گردد.

جالب است که بدانید فرآیند ساخت این دو نیز متفاوت بوده است و تراشه کمپانی تایوانی TSMC بر اساس لیتوگرافی 16 نانومتری و تراشه سامسونگ بر اساس لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده است.