آیفون 5C با ظرفیت ۸ گیگابایت عرضه شد

آپدیت: نسخه‌ی ۸ گیگابایتی آیفون 5C در اپل‌استورهای اروپا نیز عرضه شد. در انگلستان نسخه‌ی آنلاک دستگاه به قیمت ۴۲۹ پوند (۴۰ پوند ارزانتر از مدل ۱۶ گیگابایتی) عرضه می‌شود. در ساعات آینده این محصول در اپل‌استور آمریکا نیز عرضه خواهد شد.

 

دیروز بود که طی دو پست ( این و این ) خبر از عرضه‌ی زودهنگام آیفون 5C با ظرفیت ۸ گیگابایت با هدف بهبود وضعیت نابسامان فروش این دستگاه دادیم. این طور که پیداست اپراتور O2 در انگلستان اولین حرکت را در زمینه‌ی رسمی‌کردن این خبر انجام داده و فروش این محصول را در وبسایت خود آغاز کرده است. در لحظه‌ی نگارش این پست این محصول فعلاْ در وبسایت اپل یا فروشگاه‌های اپراتورهای آمریکا عرضه نشده است.

 

 

به جز کاهش ظرفیت تغییرات دیگری در این محصول رخ نداده است. به نظر می‌رسد این مدل ۸ گیگابایتی برای افزایش انتخاب در بین گوشی‌های میان‌رده عرضه شده است. جایی که گوشی آیفون 4S هشت گیگابایتی دیگر انتخاب جذابی به شمار نمی‌رود. این محصول دارای پردازنده‌ی دو هسته‌ای A6 ٬ دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight و دوربین جلوی HD برای فیس‌تایم است.

 

 

این محصول به صورت غیرقراردادی ۶۰ پوند ارزانتر از مدل ۱۶ گیگاباتی و به قیمت ۴۰۹ پوند در وبسایت اپراتور O2 به فروش می‌رسد. البته قیمت دقیق این محصول پس از عرضه‌ی آن در وبسایت اپل مشخص می‌شود.

 

در حال حاضر اپل‌استور انگستان یک فضای خالی سومی در قسمت ظرفیت‌های آیفون 5C نمایش می‌دهد که نشان می‌دهد ظرفیت سومی برای این محصول در راه است.  اپل‌استور آمریکا فعلاً چنین نمایشی انجام نداده است٬ اما انتظار می‌رود تا انتهای روز این محصول در آمریکا نیز قابل خرید باشد.