آیفون 2017 به اسکنر عنبیه مجهز می‌شود؟

به زودی شاهده رونمایی از آیفون‌های سال 2016 خواهیم بود و شایعات و اخبار بسیاری پیرامون آن‌ها منتشر شده است اما در این میان گزارشی جدید به آیفون‌های سال 2017 اشاره دارد و ادعا می‌کند که سال آینده میلادی، آیفون با اسکنر عنبیه چشم عرضه خواهد شد. سال 2017 دهمین سالگرد تولید گوشی هوشمند اپل خواهد بود و گمانه‌زنی‌ها خبر از تغییرات عمده و ویژگی‌های متعدد جدید برای آیفون سال آینده میلادی می‌دهد.

طبق ادعای منبع، یک کمپانی به نام Xintec تولید انبوه اسکنر عنبیه را برای سال آینده در دستور کار دارد و انتظار می‌رود که این اسکنرها برای آیفون سال 2017 باشد. لازم به ذکر است که سامسونگ به تازگی گلکسی نوت 7 را عرضه کرده که این فبلت دارای اسکنر عنبیه است و با استفاده از آن به سرعت دستگاه آنلاک می‌شود.

علاوه بر اسکنر عنبیه، آیفون 2017 ممکن است با یک صفحه نمایش AMOLED بدون حاشیه (لبه تا لبه) عرضه شود که دکمه هوم در آن حذف و تاچ آی‌دی در صفحه نمایش تعبیه شده است.

انتظار می‌رود سری بعدی آیفون در 7 سپتامبر (17 شهریور) در سانفرانسیسکو رونمایی شود. پیش فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس طبق شایعات دو روز بعد از کنفرانس آغاز و سری آیفون 7 در 16 سپتامبر (26 شهریور) عرضه می‌شود.

منبع: دیجی تایمز