آیا با شارژر قوی‌تر می‌توان آیفون را سریع‌تر شارژ کرد؟ [بررسی]

اغلب ما در هنگام خواب از دستگاه هوشمند دوست داشتنی خود جدا شده و آن را به شارژ می‌زنیم. اما همیشه اینگونه نیست و ما مدت زمان کمی را برای شارژ دستگاه خود در اختیار داریم و شرایط به گونه‌ای است که شارژ داشتن دستگاه بسیار مهم است. به طور مثال آیفون 6S برای شارژ 0 تا 100 نیاز به دو ساعت نیم زمان دارد که همیشه این زمان در اختیار ما نیست.

مشخص شده که بیشتر آیفون‌های را جدید تحت شرایط خاصی می‌توان سریع‌تر شارژ کرد. تنها کافی است که از یک شارژر قوی‌تر از شارژر درون جعبه دستگاه استفاده گردد. اما این تا چه حد تاثیر گذار است؟ حال در یک بررسی آیفون 6S با منابع مختلف شارژ شده و مدت زمان روند شارژ ثبت گردیده است.

برای آزمایش، باتری آیفون 6S به طور کامل خالی شده تا دستگاه خاموش شود. سپس به جای شارژر اصلی دستگاه، از شارژر آیپد، پورت USB مک بوک ایر، یک پاور بانک و یک شارژر بسیار قدرتمند Anker استفاده شده است. برای جلوگیری از فشار به باتری آیفون، هر آزمایش در یک روز انجام شده است و نتایج به صورت پایین می‌باشد:

شارژ

خبر خوب این است که استفاده از یک شارژر قدرتمندتر واقعاً تاثیر گذار است اما خبر نه چندان خوب این است که در بهترین حالت آیفون 6S تنها 15 دقیقه سریع‌تر شارژ می‌شود. و این افزایش سرعت شارژ تنها 10%، در بهترین شرایط با توجه به خروجی، تاثیر گذار است. آیفون 6S بهترین عملکرد را با شارژر آیپد و بدترین عملکرد را با پاوربانک سامسونگ داشت.

با توجه به دو برابر بودن قدرت شارژر آیپد در ظاهر انتظار می‌رود که آیفون دو برابر سریع‌تر شارژ شود اما اینگونه نیست. آن چیزی که در پشت پرده می‌گذرد پیچیده‌تر از این است. یک گوشی هوشمند به گونه‌ای طراحی می‌شود که برق را در حدی که می‌تواند از پس آن بربیاد، دریافت کند. این شرایط برای آیفون 6S نیز وجود دارد. به عبارت دیگر مهم نیست اگر شما از یک شارژر 1 میلیون واتی استفاده کنید، آیفون تنها 5 وات آن را دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این یک میزان در گوشی‌های هوشمند وجود دارد که برق را از منبع می‌کشد. به طور کلی یک باتری خالی یا نزدیک به آن را می‌توان با خیال راحت با شارژر قدرتمندتر شارژ کرد. اما پس از مدتی شارژ به سطحی خاص می‌رسد _در اپل حدود 80 درصد _ که برای طولانی‌تر شدن عمر سلول‌های باتری، سرعت شارژ کم می‌شود.charge-graphic

بنابراین استفاده از شارژر قدرتمندتر از شارژر همراه دستگاه، تاثیر گذار است. این شارژر می‌تواند یک شارژر گوشی هوشمند دیگر، شارژر آیپد، یک شارژر شخص ثالث، یک لپ تاپ و یا کامپیوتر باشد (البته حواستان به شارژرهای تقلبی باشد). فرقی ندارد که چه شارژری باشد، زمانی که برق از یک منبع تامین شود آیفون شارژ می‌‎شود و نباید انتظار تاثیر خارق‌العاده را داشت.