آیا آیفون ادیشن معرفی خواهد شد؟

بر اساس شایعات، احتمالا اپل در رویداد سپتامبر ۲۰۱۷،  آیفون ۸ را در کنار آیفون ۷ و ایفون ۷ پلاس معرفیخواهد کرد که نام آن آیفون ادیشن خواهد بود. طبق گزارش وبسایت ژاپنی مک اوتاکارا، این نام نشانه ای بر بهتر بودن آیفون و مدل آن خواهد بود. همانطور که اپل، پیش از این، اپل واچ، مدل ادیشن خود را معرفی کرد که نسبت به مدل های پیشین خود، برتر و گران تر بود. گذاشتن نام ادیشن بر روی آیفون، قیمت آن را به بیش از هزار دلار خواهد رساند.

گزارش ها حاکی از آن است که اپل در حال بررسی و آزمایش نمونه های اولیه متفاوتی است که در کنار آیفون ۸ خواهند بود.بر روی این نمونه های اولیه تکنولوژی های متفاوتی نظیر صفحه نمایش LCD و یا صفحه نمایش قدرتمند AMOLED آزمایش می شود. صفحه نمایش های AMOLED معمولا بر روی گوشی های رده بالای سامسونگ به کار می روند  و اصلا بعید نیست که این اتفاق، یک همکاری دیگر میان اپل و سامسونگ باشد.

نمونه های اولیه با کلید هوم  و بدون آن در حال آزمایش هستند. گویا اپل قصد دارد از شر این دکمه فیزیکی دوست داشتنی خلاص شود، هرچند که اگر این کار را کند، باید برای حسگر اثر انگشت و مکان آن چاره ای بیاندیشد. به هر حال اپل از این نمونه های اولیه، برای آزمایش صفحه نمایش، بدنه آلومینیومی و شاسی سرامیکی سفید استفاده می کند.

اپل در حال تلاش است تا اندازه  مواد و فن آوری هایی که از آن ها برای تولید انبوه استفاده می کند را تغییر دهد. احتمالا تغییر اندازه باتری و یا تغییر اندازه در پردازشگرها مد نظر اپل باشد. شاید اپل به سمت تولید فناوری های نانو برود و یا شاید همه این ها صرفا ایده ای باشد که شایعات خود را  ازین طریق به گوش اپل می رسانند تا بلکه این کمپانی کوپرتینویی دوباره به اقتدار خویش بازگردد.

طبق گزارشات مک اوتارا، تحلیلگر امنیتی کی جی آی: مینگ چی کایو ، نیکی و وال استریت ژورنال، آیفون ۸ با ویژگی هایی همچون صفحه نمایش OLED عرضه خواهد شد. این در حالی است که آیفون های دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ که مدل های پایین تر محسوب می شوند با LCD اسپرت عرضه می شوند. منظور  از نمایشگر اسپورت همان نمایشگرهای رایج بر روی آیفون ها هستند.

مک اوتارا درباره ویژگی های آیفون جدید گفته که بنابرگزارش های رسیده از سوی اپل، آیفون ها دارای صفحه نمایش ۵ اینچی به همراه شارژ وایرلس و دوربین های دوگانه هستند. ظاهرا این صفحه نمایش ها قرار است از تمام فضای خالی روی گوشی استفاده کنند. انتظار می رود که حداقل صفحه نمایش آیفون ها لب به لب باشند تا بلکه اپل هم کمی به رقبای خود نزدیک شود!

 

 

 

آیفون ادیشن
آیفون ادیشن

با این حساب آیفون می تواند از فضاهای مرده خود بکاهد و با همان اندازه بدنه، صفحه نمایشی بزرگتر ارایه نماید که بتواند به جای آن از دکمه های مجازی استفاده کند.

از کمپانی کوپرتینو انتظار می رود که استانداردهایی بیش از ۴.۷ اینچ و یا ۵.۵ اینچ در آیفون 7s و 7s plus در کنار آیفون ادیشن معرفی نماید. هرچند که طبق گزارش مک اوتارا، آیفون 7s و 7s plus در سپتامبر معرفی خواهند شد اما بعید است که آیفون ادیشن، همان زمان یعنی در کنفرانس سپتامبر معرفی شود، بلکه مدتی پس از آن معرفی خواهد شد. این نیز یکی از سیاست های اپل است، دقیقا  شبیه به معرفی آیپد و آیپد مینی. همانطور که می دانید، فروش بالای آیپد مینی اپل را وادار می کند تا  ابتدا  آیپد پرو و  آیپد ایر را معرفی نماید، سپس از آیپد مینی های خویش پرده برداری نماید.