آموزش نصب آخرین نسخه Mountain Lion روی کامپیوتر های شخصی(هکینتاش)

همانطور که می دانید نسخه جدید سیستم عامل مکینتاش که نام آن شیر کوهی است مدتی است که از طرف اپل برای کسانی که مک دارند عرضه شده است.اما متاسفانه اپل سیستم عامل های خود را طوری عرضه می کند که بر روی هر سیستمی قابل نصب و اجرا نباشد و فقط روی دیوایس های خود اپل نصب شود. اما به تازگی روشی ساخته شده است که از طریق آن با کمی حوصله و وقت کافی می توان یک مکینتاش کامل با همه ی امکانات داشت.پس با توجه به افتتاح بخش مک و درخواست های مکرر شما عزیزان مبنی بر آموزش نصب مک روی PC اقدام به تهیه این آموزش شدیم.دقت کنید که این آموزش درجه سختی بالایی دارد و به هیچ وجه نمی توانیم به شما تضمین 100 درصد دهیم و اپل اپس هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی ندارد!


لطفا قبل از شروع عملیات نکات زیر را با دقت بخوانید. هر کدام از موارد زیر را نداشته باشید٬ نمی توانید به نتیجه کاملی برسید!

۱. دارای مادربوردی با قابلیت بوت از روی فلش دیسک باشید.

۲. دارای حداقل باید ۲ گیگابایت رم باشید.

۳. دارای CPU حداقل دو هسته ای و از کمپانی Intel باشید.

۴.دارای یک حافظه ی جانبی مانند فلش دیسک با ظرفیت حداقل ۸ گیگ باشید.

۵.فایل اصلی سیستم عامل Mountain Lion 10.8.3 که می توانید از لینک زیر به طور اختصاصی از اپل اپس دریافت نمایید:
دانلود با لینک مستقیم از سرور اختصاصی اپل اپس

۶.دسترسی داشتن به یک سیستم عامل مکینتاش چه به صورت اصلی٬هکینتاش یا مجازی(VMware)

۷.دو نرم افزار UniBeast و MultiBeast که می توانید آخزین نسخه آن را در سایتtonymacx86 – Home دریافت کنید .
.

۸.کمی وقت و حوصله برای یک نصب کامل و امن!

۹. یک بکاپ کامل از اطلاعات هارد

آموزش نصب:
ابتدا یک سیستم عامل مک را روشن کنید. نرم افزار Disk Utility را باز کنید( این نرم افزار در پوشه ی Applications/Utilities) قرار دارد. حالا حافظه ی فلش خود را که حداقل دارای ۸ گیگ ظرفیت است را به مک خود وصل کنید.

حالا از طریق منوی سمت چپ فلش خود را مطابق شکل انتخاب کنید.

خب در این مرحله ما باید فرمت فلش خود را برای انتقال فایل های سیستم عامل و نصب از طریق بوت آماده کنیم پس این چند مرحله بسیار مهم هستند!!!

پس از انتخاب فلش خود از طریق منوی بالا وارد قسمت Partition شوید. در قسمت Partition Layout عدد ۱ رو انتخاب کنید.

سپس روی گزینه ی Option شوید و فرمت فلش را روی Master Boot Record قرار دهید و سپس OK را بزنید.

 

حالا مطابق شکل نامی برای حافظه ی خود تعیین کنید. سپس در قسمت Format گزینه ی (Mac OS Extended(Journaled را انتخاب کنید.

حالا یک بار دیگر تمام کارهایی که می بایست انجام دهید را مرور کنید و پس از اطمینان از درست بودن گزینه ی Apply رو انتخاب کنید.

پس از تمام شدن فرمت فلش٬ مراحل زیر را به دقت دنبال کنید

ابتدا فایل نصبی اصلی سیستم عامل را از طریق بالای آموزش دریافت کنید. سپس آن را از فرم فشرده با استفاده از پسورد اپل اپس | دانلود برنامه آیفون آیپد, دانلود بازی آیفون آیپد با لینک مستقیم خارج کنید. فایل به دست آمده را به فولدر Applications در مک ببرید.

حالا نرم افزار UniBeast را از طریق بالای آموزش دریافت کنید و آن را در مک اجرا کنید.

تمام مراحل را از طریق گزینه ی Continue ادامه دهید. تا به مرحله ی زیر برسید. در این مرحله حافظه ی فلشی که در مرحله قبل فرمت کردید و قصد نصب هکینتاش از طریق آن را دارید را انتخاب کنید و دوباره گزینه ی Continue را انتخاب کنید

سپس به این مرحله می رسید. اگر می خواهید هکینتاش را روی لپ تاپ نصب کنید گزینه ی Laptop Support را انتخاب کنید. در غیر این صورت دوباره Continue را انتخاب کنید

حالا صبر کنید تا مراحل به طور کامل انجام شود. این مرحله باید حداقل ۵ دقیقه طول بکشید در غیر این صورت به احتمال زیاد شما یکی از مراحل بالا را اشتباه یا انجام ندادید.

خب حالا نوبت به مراحل اصلی نصب می رسد

ابتدا وارد تنظیمات BIOS سیستم خود شده و بوت را روی فلش قرار دهید. حالا سیستم خود را ریست کنید و منتظر بمانید تا سیستم از روی فلش شما بوت شود. اگر همه جیز درست پیش رود شما باید تصویر زیر را ببینید:

خب همانطور که می بینید در اینجا لیستی از پارتیشن های شما وجود دارد. هم چنین فلشی که بوت را از روی آن انجام دادید نیز وجود دارد. با استفاده از کیبورد به روی نام فلش خود بروید و با استفاده از Enter به مرحله ی بعد بروید

در این مرحله شما باید آرم اپل را مشاهده کنید. امکان دارد برای یعضی از دوستان در این مرحله گیر کند که اصلا جای نگرانی نیست! اگر در این مرحله مطابق شکل زیر گیر کرد شما باید از Kernel Flag مناسب برای رفع Panic استفاده کنید. بدین معنی که شما با وارد کردن دستوری این مشکل را برطرف کی کنید.دقت کنید که لزوما لازم نیست دستوری وارد کنید!!!

در صورتی که روی آرم اول گیر کرد٬ سیستم خود را ریست کنید و دوباره از روی فلش بوت کنید. حالا با کیبورد روی نام فلش بروید. حالا این دستور را وارد کنید و سپس Enter را بزنید

PCIRootUID=0

اگر مادر برد ASUS دارید نیز باید این دستور را وارد کنید!

اگر دارای کارت گرافیک Nvidia سری ۶xxx هستید٬ دستور زیر را وارد کنید

GraphicsEnabler=No

خب دیگر باید بتوانید از این مرحله به راحتی عبور کنید. پس از آرم اپل شما باید به صفحه ی انتخاب زبان برسید که باید مطابق شکل English را انتخاب کنید

وقتی به این صفحه رسیدید مطابق شکل از منوی Utilities گزینه ی Disk Utility را انتخاب کنید

از منوی سمت چپ هاردی که قصد مکینتاش را روی آن دارید انتخاب کنید. از قسمت Partition Layout تعداد مورد نظر پارتیشن را انتخاب کنید.دقت کنید در این مرحله تمام اطلاعات موجود در هارد به طور کامل فرمت خواهد شد!!!

 

حالا گزینه ی Options رو انتخاب کنید و فرمت هارد را روی GUID Partition Table قرار دهید و OK کنید.

حالا پارتیشنی که قصد هکینتاش را روی آن دارید انتخاب کنید و فرمت آن را رویMac OS Extended (Journaled قرا دهید. دقت کنید اگر قصد ویندوز هم دارید حتما یم پارتیشن هم با فرمت NTFS ایجاد کنید!

خب حالا گزینه ی Apply را انتخاب کنید. خالا در صفحه نصب روی Continue کلیک کنید. سپس گزینه ی Agree را انتخاب کنید.

در این صفحه پارتیشنی که قصد نصب هکینتاش را در آن دارید و فرمت آن را Mac OS Extended کردید انتخاب کنید و سپس Install رو انتخاب کنید و صبر کنید تا عملیات نصب پایان برسد تا کامپیوتر شما ریستارت شود

خب وقتی بوت کردید و دوباره وارد منوی که در اول کار به آن برخوردیم رسیدید٬ این دفعه به جای انتخاب نام فلش٬ نام پارتیشنی که سیستم عامل را در آن نصب کردیم٬ می رویم و با Enter وارد آن می شویم. دقت کنید اگر در مرحله اول در اینجا از دستوری استفاده کردید٬ اینجا هم باید همان دستور را وارد کنید.

خب همانطور که می بینید تنظیمات اولیه سیستم عامل مانند Language,iCloud,Keyboard و غیره نمایان می شود که شما به طور دلخواه می توانید انتخاب کنید. پس از تنظیمات شما باید بتوانید وارد سیستم عامل شوید!!!!

خب ما تا اینجا تفریبا ۷۰ درصد کارو رفتیم! ۳۰ درصد بقیه شناسوندن سخت افزار هاست.برای نصب درایور ها باید نرم افزار Multibeast را دانلود کنید و با توجه به سیستمتون درایور ها را از منوی نرم افزار انتخاب و نصب کنید.

این هم عکسی از هکینتاش بنده که با موفقیت کامل نصب شده است:

دقت کنید که در این پست هیچگونه سوال جواب داده نمی شود.لطفا سوالات خود را در تاپیک مکینتاش انجمن بپرسید

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید!