آموزش نحوه‌ی دریافت و ذخیره‌ی توییک‌های سیدیا بر روی کامپیوتر

به احتمال زیاد تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید فایل‌های نصبی توییک‌هایی که از سیدیا را دانلود می‌کنید را بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید. این کار به منظورهای مختلفی انجام می‌شود. از قبیل داشتن بکاپی از توییک‌‌ها٬ نصب توییک بر روی تعداد زیادی دستگاه بدون نیاز به دانلود چندین باره‌ی آن و قراردادن فایل بر روی سورس شخصی. در این پست با همدیگر روشی برای انجام این کار را یاد می‌گیریم.

 

 

دقت کنید که آموزش از سه مرحله‌ی آماده‌سازی دستگاه٬ آماده‌سازی کامپیوتر و مرحله‌ی اصلی که دریافت و ذخیره‌سازی فایل است تشکیل شده است. دو مرحله‌ی آماده‌سازی دستگاه و آماده‌سازی کامپیوتر تنها یک بار نیاز به انجام دارند و پس از آن برای دریافت هر توییک کافی است از مرحله‌ی سوم شروع به عمل کنید. برای آموزش نیاز دارید که کامپیوتر و دستگاهتان به یک شبکه‌ی وای‌فای مشترک متصل باشند.

 

مرحله‌ی یک: آماده‌سازی دستگاه

 

۱- سیدیا را بر روی دستگاه جیلبریک‌شده‌ی خود باز کرده و به قسمت Search بروید.

 

۲- توییک OpenSSH را سرچ کرده و نصب کنید.

 

 

۳- پس از نصب‌شدن توییک‌٬ به تنظیمات Wi-Fi در Settings بروید.

 

۴- بر روی آیکون آبی در کنار شبکه‌ی وای‌فای‌ای که به آن متصل هستید تپ بکنید.

 

 

۵- آدرس آی‌پی نوشته شده را یادداشت کنید.

 

 

مرحله‌ی دو: آماده‌سازی کامپیوتر

 

۱ – نرم‌افزار WinSCP را از این لینک دانلود و نصب کنید.

 

۲- پس از نصب برنامه را اجرا کنید.

 

 

۳- در قسمت Host name همان آی‌پی دستگاه که یادداشت کرده‌اید را وارد کنید. در قسمت User name عبارت root و در قسمت Password عبارت alpine را وارد کنید. بقیه‌ی تنظیمات را مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

 

 

 مرحله‌ی سه: دریافت و ذخیره‌سازی توییک بر روی کامپیوتر

 

۱ – بر روی لاگین کلیک کنید.

 

 

برنامه وارد دستگاهتان می‌شود.

 

 

۲- در صفحه سمت چپ صفحه آدرسی از هاردتان را که قصد ذخیره‌کردن فایل در آن را دارید باز کنید و در سمت راست صفحه نیز به شاخه‌ی root بروید.

 

 

 

۳- در سمت راست صفحه (صفحه‌ی مربوط به محتویات دستگاهتان) به این آدرس بروید: /private/var/cache/apt/archives . فایل‌هایی که از سیدیا دانلود می‌کنید به طور موقت در این مسیر قرار گرفته و نصب می‌شوند و پس از زدن Restart SpringBoard پاک می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

۴ – سیدیا را بر روی دستگاه خود باز کرده و توییک دلخواهی که قصد ذخیره‌کردن فایل نصبی آن بر روی کامپیوتر دارید را سرچ کنید.

 

 

۵- توییک را نصب کنید ولی پس از اتمام نصب Restart SpringBoard را فشار ندهید. بگذارید پنجره‌ی اتمام نصب به همان صورت باقی بماند.

 

 

۶- آدرسی که در کامپیوتر باز کرده بودید را ریفرش کنید.

 

 

۷- فایل نصبی توییک به آدرس اضافه شده است. فایل را کشیده و در سمت چپ صفحه که قسمتی از هاردتان است رها کنید. کپی‌گیری از فایل شروع می‌شود.

 

 

۸- به آدرسی از هاردتان که در سمت چپ صفحه باز کرده بودید بروید. فایل را مشاهده می‌کنید.