آموزش سازگارکردن تم‌های Winterboard با آی‌اواس ۸

اگر بر روی آی‌اواس ۷ نمی‌توانستید دستگاهتان را بدون فعال‌بودن تم محبوبتان تحمل کنید، طبیعی است که پس از آپدیت‌کردن به آی‌اواس ۸ هنوز که هنوز است محیط سیستم عامل جدید برایتان نچسب باشد. تم‌ها نیز باید همانند توییک‌ها برای سازگارشدن با آی‌اواس جدید آپدیت شوند. بنابراین شاید فکر کنید چاره‌ای جز صبرکردن برای برداشته‌شدن قدمی از سوی توسعه‌دهنده‌ی هر تم نباشد. اما در این پست یاد می‌گیریم که چگونه خودمان تم محبوبمان را برای استفاده بر روی آی‌اواس ۸ سازگار کنیم.

 

در طول آموزش از ابزارهای مختلفی استفاده خواهیم کرد. از این رو در بدو امر لیست تمامی آن‌ها را می‌آوریم و توصیه می‌کنیم پیش از شروع آزمایش آن‌ها را دریافت و نصب کنید:

 

۱- دو توییک IconBundles و Apple File Conduit 2 را از طریق سیدیا بر روی آی‌دیوایستان نصب کنید.

 

۲- ابزارهای زیر را نیز بر روی کامپیوترتان نصب کنید:

 

 – Java Development Kit : نسخه‌ی مک و ویندوز

 

 – iFunBox : نسخه‌ی مک / نسخه‌ی ویندوز

 

 – Shattered Husky: نسخه‌ی مک و ویندوز

 

توجه کنید که برای دریافت ابزار Java Development Kit از خاک ایران نیاز به تغییر آی‌پی دارید. پس از مجهزشدن به ابزارهای فوق، تمی که قصد سازگارکردن آن را دارید را نیز از طریق سیدیا بر روی گوشیتان دانلود و نصب کنید. برای اطمینان از این موضوع توجه کنید که تم مورد نظرتان باید با رفتن به داخل اپلیکیشن Winterboard در لیست تم‌های دانلودشده موجود باشد.

 

پس از رعایت موارد فوق به سراغ کار اصلی می‌رویم:

 

۱- دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید.

 

۲- نرم‌افزار iFunBox را باز کنید و به شاخه‌ی Raw File System>Library>Themes بروید.

 

ifunbox

 

۳- لیست تمامی تم‌های نصب‌شده بر روی Winterboard در این شاخه آمده است. فولدر مربوط به تمی را که قصد سازگارکردن آن را دارید بر روی شاخه‌ای از هاردتان کپی کنید.

 

۴- پس از کپی‌شدن اطلاعات به طور کامل، نرم‌افزار Shattered Husky را باز کنید.

 

۵- بر روی گزینه‌ی Select Theme کلیک کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود فولدری را که در مرحله‌ی ۴ کپی کردید را از روی هادرتان انتخاب کنید.

 

۶- بر روی Select Destination کلیک کرده و محل ذخیره‌ی فایل‌های تبدیل‌شده را مشخص کنید.

 

۷- بر روی گزینه‌ی Options کلیک کرده و دستگاهی که قصد سازگارکردن تم با آن را دارید انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه‌ی Mask themed icons حتماً تیک فعال داشته باشد.

 

۸- بر روی گزینه‌ی Convert کلیک کنید.

 

صبر کنید تا تم به طور کامل برای سازگاری با دستگاه انتخاب‌شده تبدیل شود. اطلاعات تبدیل‌شده در شاخه‌ای که در مرحله‌ی ۶ انتخاب کرده‌اید ذخیره می‌شوند. پس از اتمام روند تبدیل دوباره مراحل ۱ و ۲ را تکرار کرده و این بار فایل‌های جدید را با فایل‌های پیشین جایگزین کنید.

 

پس از آن که نهایتاً فایل‌های جدید در شاخه‌ی مربوط به آن تم بر روی آی‌دیوایس قرار گرفتند، می‌توانید اپلیکیشن Winterboard را باز کرده و بر روی نام تم کلیک کنید تا تغییرات آن اعمال شود. در زیر می‌توانید وضعیت تم Soft را در حالت تبدیل‌نشده (سمت چپ) با حالت تبدیل‌شده (سمت راست) مقایسه کنید.

 

SoftiOS8-1024x913