آموزش ساخت چندین لایبرری آیتونز بر روی یک کامپیوتر واحد

شاید شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که معتقدند نمی‌توان یک آی‌دیوایس را با لایبرری آیتونز کامپیوترهای مختلف سینک کرد. طبیعتاً علت اصلی این طرز فکر آن است که پست آموزشی ما در رابطه با نحوه‌ی یک آی‌دیوایس با چندین کامپیوتر را مطالعه نکرده‌اید. کاربران اپلی بسیاری از محدودیت سینک شکایت می‌کنند، اما با خواندن پست فوق متوجه خواهند شد که راه‌حل این محدودیت از شکایت‌کردن در این زمینه نیز راحت‌تر است.

 

بنابراین این که چگونه یک آی‌دیوایس را با لایبرری چندین کامپیوتر سینک کنیم را یاد گرفته‌ایم. اما سینک‌کردن چندین آی‌دیوایس با یک کامپیوتر را چطور؟ منظورمان زمانی است که در خانه یک کامپیوتر به طور مشترک استفاده می‌شود، اما هر یک از دارندگان آی‌دیوایس در آن خانه می‌خواهند نرم‌افزار آیتونز حاوی اطلاعات دلخواه آن‌ها باشد و بتوانند با آن اطلاعات دستگاهشان را سینک کنند. آیتونز به طور پیش‌فرض از چنین قابلیت پشتیبانی می‌کند و طی این پست بدون انجام حرکات محیرالعقولی به آموزش این موضوع خواهیم پرداخت.

 

نحوه‌ی ساخت یک لایبرری جدید برای آیتونز بر روی مک یا پی‌سی:

 

۱- از نرم‌افزار آیتونز به طور کامل خارج شود.

 

۲- در حالی که کلید Alt (در مک) یا Shift را (در ویندوز) بر روی صفحه کلید نگه داشته‌اید بر روی آیتونز کلیک کنید تا اجرا شود.

 

۳- در پنجره‌ای که نشان داده می‌شود بر روی Create Library کلیک کنید.

itunes_create_library_howto_updated

۴- شاخه‌ی دلخواه برای ذخیره‌سازی را انتخاب کرده و پس از واردکردن یک نام بر روی Save کلیک کنید.

itunes_create_library_howto2_updated

۵- آیتونز در شاخه‌ی فوق یک پوشه‌ی خالی خواهد ساخت که در واقع یک لایبرری خالی با امکان افزودن محتوای رسانه‌ای جدید به داخل آن است. این اطلاعات همان اطلاعاتی هستند که آی‌دیوایستان قرار است با آن‌ها سینک شود.

 

حال که یک لایبرری جدید برای آیتونز جهت استفاده‌ی یک کاربر دیگر تعریف کرده‌اید، نیاز است که نحوه‌ی تعویض لایبرری در حال استفاده را نیز یاد بگیرید. از این طریق هر کاربر که قصد استفاده از آیتونز را داشته باشد می‌تواند لایبرری شخصی خود را در ابتدای اجرای آیتونز بارگذاری نماید:

 

نحوه‌ی تعویض لایبرری آیتونز بر روی مک و ویندوز:

 

۱- از نرم‌افزار آیتونز به طور کامل خارج شوید.

 

۲- در حالی که کلید Alt (در مک) یا کلیک Shift را (در ویندوز) بر روی صفحه کلید نگه داشته‌اید بر روی آیتونز کلیک کنید تا اجرا شود.

 

۳- در پنجره‌ای که نشان داده می‌شود بر روی Choose Library کلیک کنید.

itunes_choose_library_howto_updated

۴- به شاخه‌ای که لایبرری را در آن ساخته‌اید بروید و پس از انتخاب پوشه‌ی ساخته‌شده توسط آیتونز گزینه‌ی Open را انتخاب کنید.

itunes_choose_library_howto2_updated

 

توجه داشته باشید که لایبرری پیش‌فرض آیتونز در شاخه‌ی Users/[username]/Music سیستم عامل OS X و در شاخه‌ی Users\[username]\My Music\iTunes سیستم عامل ویندوز ذخیره می‌شود.

 

داشتن لایبرری‌های مختلف تنها در مواقع استفاده‌ی چند کاربر از یک کامپیوتر مفید نیست. به عنوان مثال می‌توانید یک لایبرری را برای سینک‌کردن آیفون و موردی دیگر را برای سینک‌کردن آیپدتان بسازید و داخل هر یک را با محتوای مناسب آن دستگاه پر کنید. به هر حال نحوه‌ی انجام کار آنطور که گفته شد است و حال شمایید که می‌توانید ظرفیت‌های مختلف این قابلیت را آزاد کنید.