آموزش روشی برای انتقال ویدیوهای اسلوموشن به کامپیوتر

اپل در آیفون 5‌اس برای اولین بار قابلیت فیلمبرداری 120 فریم در ثانیه را به اپلیکیشن دوربین اضافه کرد. به علت گرفته‌شدن این میزان فریم در ثانیه و وجود امکان پخش فریم کمتر در هنگام پخش، قابلیتی تحت عنوان اسلوموشن نیز به گوشی اضافه شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که ویدیوی گرفته شده با 120 فریم صرفاً یک ویدیوی معمولی با تعداد فریم بیشتر است. و هنگام پخش با گوشی است که می‌توان زمان‌های دلخواهی از آن را به صورت اسلوموشن پخش کرد. وجود چنین منطقی در کار مسئله را تا حدی سخت کرده است. زیرا روش‌های محدودی هستند که به شما این قابلیت را بدهند که فایل اسلوموشن‌شده‌ی نهایی را به دست آورید.

 

image14-640x373

 

فرض کنید بازه‌ای را که قصد دارید ویدیو طی آن به صورت اسلوموشن پخش شود را بر روی گوشی انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید آن را نهایی کرده و در قالب یک ویدیوی اسلوموشن به کامپیوتر یا اپلیکیشن‌های دیگر منتقل کنید. چاره‌ی کار چیست؟ ما نیاز به روشی داریم که تنظیمات پخش اسلوموشن را در فایل 120 فریم ضبط‌شده ادغام کند. در ادامه‌ی کار نحوه‌ی انجام این کار را پی می‌گیریم.

 

برنامه‌های مورد نیاز:

1-      Downloads

2-      iFunBox

 

قدم یک – ایجاد فایل:

1-      اپ‌استور را باز کرده و عبارت Downloads را سرچ و اپلیکیشن را دانلود کنید. توجه کنید که این اپلیکیشن در دو نسخه‌ی پولی و رایگان بر روی اپ‌استور موجود است که نسخه‌ی رایگان برای ادامه‌ی آموزش کافی است.

 

01

 

02

 

2-       به سربرگ Files رفته و بر روی آیکون موجود در سمت چپ-پایین صفحه تپ کنید.

 

03

 

3-       گزینه‌ی Import Video را انتخاب کنید.

 

04

 

با فشار دادن OK اجازه‌ی دسترسی به گالری را به اپلیکیشن بدهید.

 

05

 

4-       ویدیوی مورد نظر را یافته و بر روی Choose تپ کنید.

 

06

 

صبر کنید تا ویدیو ایمپورت شود.

 

07

 

5-      فایل ایمپورت‌شده، فایل مورد نظر ماست.

 

08

 

قدم دو – انتقال فایل:

 

انتقال فایل به گالری

 

اگر می‌خواهید از این ویدیوی اسلوموشن در اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنید، نیاز دارید تا آن را دوباره به گالری اضافه کنید. برای انجام این کار بر روی علامت تعجب موجود در روبروی فایل تپ کرده و از پایین صفحه، گزینه‌ی Add to Photos را انتخاب کنید. فایل به گالری افزوده می‌شود.

 

09

 

انتقال فایل به کامپیوتر

 

برای انتقال فایل به کامپیوتر می‌توانید به دو طریق عمل کنید.

 

روش یک: انتقال از طریق کابل اتصال آیفون

 

1-      گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه‌ی iFunBox را اجرا کنید. به سربرگ Managing App Data بروید و بر روی Downloads کلیک کنید.

 

10

 

2-      فایل مورد نظر ما نشان داده می‌شود. برای انتقال فایل به هارد دیسکتان، بر روی انتقال به کامپیوتر کلیک کنید.

 

11

 

3-      محلی را برای ذخیره‌ی فایل انتخاب کرده و Save را بزنید.

 

12

 

روش دو: انتقال بی‌سیم

اگر گوشی و کامپیوتر شما به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل هستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

 

1-      در اپ Downloads به سربرگ Settings بروید و HTTP Sharing را فعال کنید. دقت کنید که گوشیتان به شبکه‌ی وای‌فای وصل باشد.

 

13

 

2-      آدرسی که زیر گزینه‌ی Sharing Settings ظاهر می‌شود را در مرورگرتان تایپ کنید. ویدیوی مورد نظرمان نشان داده می‌شود. برای انتقال فایل به هارد دیسکتان بر روی فایل کلیک کنید.

 

14

 

3-      فایل توسط مرورگر یا برنامه‌ی دانلود منیجرتان دانلود و بر روی کامپیوتر ذخیره می‌شود.

 

15

 

 مسلم است که این یکی از چندین روش مختلفی است که می‌توان برای این کار ارائه کرد. اما سعی بر این بود که روشی همگانی (عدم نیاز به iMovie و مک و …) ، مبتنی بر خود گوشی و تا حد امکان ساده باشد. اگر روش بهتری برای این کار می‌شناسید در کامنت‌های همین پست برای ما بنویسید.