آموزش دانگرید iOS 9.3.4 به iOS 9.3.3 برای جیلبریک

اپل iOS 9.3.4 را منتشر کرد که از آن به عنوان یک به روزرسانی مهم امنیتی نام برده است. این به روزرسانی حفره‌ای که توسط تیم پانگو برای جیلبریک استفاده میشد را برطرف کرده و دیگر در این نسخه جیلبریک امکان پذیر نیست. البته iOS 9.3.4 ظاهراً در حال حاضر جیلبریک شده اما این جیلبریک به صورت عمومی عرضه نخواهد شد.

اگر شما به هر دلیلی سیستم عامل خود را به iOS 9.3.4 ارتقا داده‌اید، هنوز هم فرصت دارید که به iOS 9.3.3 دانگرید کنید چون اپل هنوز جلوی ساین این نسخه را نگرفته است. در این مطلب شما نحوه‌ی این کار را به صورت مرحله به مرحله مشاهده می‌کنید و باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • این آموزش برای دانگرید از iOS 9.3.4 به iOS 9.3.3 می‌باشد
  • دانگرید تنها تا زمانی امکان پذیر است که iOS 9.3.3 ساین شود
  • حتما قبل از انجام این کار از دستگاه خود بکاپ بگیرید

بررسی وضعیت ساین

برای اینکه متوجه شوید iOS 9.3.3 در زمانی که شما می‌خواهید دانگرید کنید ساین می‌شود یا خیر، تنها کافی است که به این وب سایت مراجعه نمایید. فریمور های قابل ریستور با رنگ سسبز مشخص شده اند .

دانگرید آیفون و یا آیپد از iOS 9.3.4 به iOS 9.3.3

1- از دستگاه خود با استفاده از آیتونز و یا آیکلاد بکاپ بگیرید.

آموزش بک آپ گیری از آیفون، آیپاد و آیپد
تفاوت بک آپ های آیتونز و آی کلاد

2- iOS 9.3.3 را برای آیفون، آیپادو یا آیپد خود با مراجعه به این لینک دانلود کنید. لطفا در هنگام دانلود فریمور دقت کنید تا نسخه مربوط به دستگاه خود را انتخاب کنید.

3- دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کنید و آیتونز را باز نمایید.

4- به صفحه  summary در آیتونز بروید و در حالی که دکمه Option (و یا Shift در ویندوز) را نگه داشته‌اید، گزینه Check for Update را انتخاب نمایید.

آموزش دانگرید از آی او اس ۹.2 به آی او اس ۹.1

5- فریمور دانلود شده که در مرحله 2 گفته شد را انتخاب کنید.

آیتونز شروع به دانگرید دستگاه شما از iOS 9.3.4 به iOS 9.3.3 می‌کند. اگر در مرحله 4 گزینه Check for Update کار نکرد، می‌توانید از گزینه Restore استفاده نمایید. ریستور تمامی اطلاعات شما را پاک میکند و می‌توانید پس از اتمام فرآیند دانگرید از بکاپ مرحله اول استفاده و اطلاعات خود را برگردانید.

حال که به iOS 9.3.3 دانگرید کرده‌اید می‌توانید دستگاه خود (64 بیتی) را جیلبریک کنید. دقت داشته باشید که هر لحظه ممکن است اپل جلوی ساین iOS 9.3.3 را بگرید، پس اگر میخواهید دستگاه خود را جیلبریک کنید بهتر است هر چه سریعتر دست به کار شوید.

اگر پیام “This device isn’t eligible for the requested build” را دریافت نمودید، ممکن است اپل جلوی ساین را گرفته باشد و یا فایل اشتباهی را دانلود کرده‌اید.

همچنین بخوانید: جیلبریک iOS 9.2 تا ۹٫۳٫۳ با نسخه انگلیسی پانگو و Cydia Impactor [ویندوز]