آموزش دانگرید iOS 10.2 به iOS 10.1.1 برای جیلبریک احتمالی

اپل نسخه نهایی iOS 10.2 را منتشر کرده است و همان اوایل لوکا تدسکو اعلام کرد که جیلبریک این نسخه سخت شده است. تدسکو اخیرا در تویتر خود اعلام کرده است که احتمالا به زودی جیلبریک را برای iOS 10.1.1 و آیفون 7 منتشر خواهد کرد. این هکر گفته که امکان دارد جیلبریک وی پس از بسته شدن امکان ساین iOS 10.1.1 عرضه شود و هر لحظه احتمال این اتفاق وجود دارد. کسانی که به iOS 10.2 رفته‌اند و خواهان جیلبریک هستند باید هر چه سریعتر به iOS 10.1.1 دانگرید کنند که اگر جیلبریک عرضه شد و امکان ساین iOS 10.1.1 نبود به مشکل نخورند. در این مطلب آموزش دانگرید از iOS 10.2 به iOS 10.1.1 به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

نکات مهم

  • این آموزش برای دانگرید از iOS 10.2 به 10.1.1 می‌باشد
  • دانگرید تنها تا زمانی امکان پذیر است که iOS 10.1.1 ساین شود
  • حتما قبل از انجام این کار از دستگاه خود بکاپ بگیرید
  • بك آپ نسخه های بالاتر رو نمیتونید روی نسخه پایین تر حل كنید

با مراجعه به این لینک می‌توانید وضعیت ساین iOS 10.1.1 را به صورت لحظه‌ای چک کنید و تا زمانی که ستون “وضعیت ریستور” تیک خورده بود شما امکان دانگرید به iOS 10.1.1 را خواهید داشت.

دانگرید آیفون و یا آیپد از iOS 10.2 به iOS 10.1.1

1- از دستگاه خود با استفاده از آیتونز و یا آیکلاد بکاپ بگیرید.

آموزش بک آپ گیری از آیفون، آیپاد و آیپد
تفاوت بک آپ های آیتونز و آی کلاد

2- iOS 10.1.1 را برای آیفون، آیپادو یا آیپد خود با مراجعه به این لینک دانلود کنید. لطفا در هنگام دانلود فریمور دقت کنید تا نسخه مربوط به دستگاه خود را انتخاب کنید.

3- دستگاه خود را به حالت DFU ببرید. (ممکن است با انتخاب گزینه آپدیت دستگاه شما دانگرید شود و نیازی به بردن حالت DFU نباشد ولی بردن به حالت DFU پیشنهاد می‌شود اما اطلاعات شما پاک می‌گردد.)

حالت DFU چیست و آموزش بردن دیوایس به حالت DFU و خارج شدن از آن
چگونه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را به حالت DFU ببریم؟

downgrade-ios-8-4-ios-8-4-1-recovery-mode-itunes

4- پس از باز کردن آیتونز، به صفحه  summary در آیتونز بروید و در حالی که دکمه Option (و یا Shift در ویندوز) را نگه داشته‌اید، گزینه Restore iPhone… را انتخاب نمایید.

آموزش دانگرید از آی او اس ۹.2 به آی او اس ۹.1

5- فریمور دانلود شده که در مرحله 2 گفته شد را انتخاب کنید.

6- سپس گزینه Restore and Update را برای ادامه کار انتخاب نمایید.

downgrade-ios-8-4-1-ios-8-47- در صفحه بعدی به شما اطلاعاتی در رابطه با به روزرسانی iOS 10.1.1 داده می‌شود که با زدن گزینه‌های Next و Agree آن‌ها را تایید کنید.

آیتونز شروع به دانگرید دستگاه شما از iOS 10.2 به iOS 10‌.1.1 می‌کند. دقت داشته باشید که هر لحظه ممکن است اپل جلوی ساین iOS 10.1.1 را بگرید، پس اگر میخواهید دستگاه خود را جیلبریک کنید بهتر است هر چه سریعتر دست به کار شوید.

اگر پیام “This device isn’t eligible for the requested build” را دریافت نمودید، ممکن است اپل جلوی ساین را گرفته باشد و یا فایل اشتباهی را دانلود کرده‌اید.