آموزش حل مشکل دستگاه‌های بریک شده با Error 53

اپل نسخه‌ی جدیدی از iOS 9.2.1 برای حل مشکل بحث برانگیز Error 53 را منتشر کرد. در ابتدا گفته می‌شد که دستگاه‌هایی که با این پیغام خطا مواجه می‌شوند از رده خارج می‌شوند؛ دستگاه و تمامی اطلاعاتش دیگر قابل استفاده نخواهد بود. اما با به روز رسانی جدید اپل دستگاه‌های بریک شده را می‌توان ریستور کرد و به روند عادی خود برگردند.

اگر شما نیز با این مشکل برخورد کرده‌اید لازم است که iOS 9.2.1 با شماره ساخت ۱۳D20 را دانلود نمایید و مراحل این آموزش را انجام دهید. این مشکل اغلب برای سری آیفون 6 رخ می‌داد. اما گزارشاتی نیز برای دستگاه‌های دیگر منتشر شد که با توجه به عرضه این آپدیت برای 8 دستگاه ظاهراً این مشکل تنها به تاچ آی‌دی و کاربران آیفون 6 و 6 پلاس محدود نمی‌شود.

آموزش:

قبل از اتصال دستگاه iOS خود از آپدیت بودن آیتونز خود اطمینان حاصل کنید. در نوار منو بر روی iTunes  و سپس Check for updates کلیک کنید.

1- دستگاه خود را به کامپیوتر با استفاده از کابل USB متصل کنید و منتظر باز شدن آیتونز و شناسایی دستگاه بمانید.

2- بر روی گزینه دستگاه که در سمت چپ iTunes Store و گوشه سمت راست بالای آیتونز قرار دارد کلیک کنید.

3- در این مرحله باید دستگاه خود را هارد ریست کنید.

  • دکمه پاور دستگاه را فشار داده و نگه دارید
  • دکمه هوم را در حالی که هنوز دکمه پاور را گرفته‌اید؛ فشار دهید و رها نکنید
  • دو دکمه را تا زمانی که دستگاه ریبوت شود و لوگوی اپل را ببینید نگه دارید

4- پس از انجام هارد ریست بر روی ریستور کلیک کنید. ریستور (Restore iPhone) در تب summary آیتونز قرار دارد.

نکته: این روند تمامی داده‌های شما را پاک می‌کند. اگر نمی‌خواهید اطلاعاتتان از دست برود کلید Alt/Option در مک و یا Shift در ویندوز را نگه دارید و گزینه Check for Update را به جای restore انتخاب کنید. لازم به ذکر است بازده این کار تست نشده است اما اگر از دستگاه خود بکاپ ندارید، امتحان آن ارزش تلاش را دارد.

5- بر روی Download and Install کلیک کنید.

6- بر روی گزینه Agree در صفحه نمایش داده شده کلیک کنید.

7- اگر فریمور را به صورت جداگانه دانلود نکرده‌اید، آیتونز شروع به دانلود فایل می‌کند که حجمی در حدود 2 گیگابایت دارد و زمان آن به سرعت اینترنت شما بستگی دارد، البته پیشنهاد می‌شود فایل را به صورت جداگانه (کلید Alt/Option در مک و یا Shift در ویندوز را نگه دارید و گزینه  restore انتخاب کنید) دانلود کنید. پس از دانلود ،فایل  پردازش، استخراج و برای به روزرسانی دستگاه آماده می‌شود و سپس دستگاه ریستور می‌گردد.

8- دستگاه را تا پایان تکمیل فرآیند جدا نکنید. این روند ممکن است 15 تا 30 دقیقه طول بکشد. دستگاه در طی ریستور 1 یا 2 بار ریبوت می‌شود.

توجه داشته باشید که این روش تنها برای دستگاه‌هایی که توسط تعمیرکاران غیر مجاز تعمیر شده‌اند و در هنگام به روزرسانی و یا ریستور با Error 53 روبرو شده‌اند کارایی دارد.