آموزش حذف نسخه آزمایشی و آپدیت به آخرین نسخه iOS

با وجود اینکه نسخه‌های بتا باگ و مشکلات زیادی را دارند، اما برخی به خاطر ویژگی‌های جدید و تجربه این ویژگی‌ها زودتر از سایرین، اقدام به نصب این نسخه‌ها می‌کنند. اگر پروفایل بتا بر روی دستگاه شما نصب باشد، شما همواره آپدیت نسخه‌های آزمایشی را دریافت می‌کنید و برای اینکه به آخرین نسخه عمومی iOS بروید باید ابتدا این پروفایل رو پاک کنید. در این مطلب نحوه پاک کردن نسخه بتا و نصب نسخه اصلی به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

آموزش حذف نسخه آزمایشی و آپدیت به آخرین نسخه iOS

1- Settings _تنظیمات_ را باز کرده و به قسمت General بروید.

settings-general

2- به پایین صفحه آمده و Profiles را باز کنید.

profiles-settings

3- iOS Beta Software Profile را انتخاب کنید.

4- گزینه Delete Profile را انتخاب نمایید.

5- حال پس از حذف شدن پروفایل باید دستگاه خود را ریستارت کنید. دکمه Sleep/Wake را نگه دارید و سپس دست خود را بر روی محل نمایش داده شده برای خاموش شدن بکشید. سپس با نگه داشتن دکمه Sleep/Wake دستگاه را روشن کنید.

6- پس از ریستارت دستگاه باید شما بتوانید که آخرین نسخه iOS 10 را نصب کنید. برای این کار به Settings بروید و General -> Software Update را باز کنید. در این آدرس باید یک آپدیت را مشاهده کنید.

7- در حال حاضر که این مطلب نوشته می‌شود، آخرین نسخه آزمایشی i‌OS نسخه 10.2 است و آخرین نسخه نهایی منتشر شده iOS 10.1.1 است. بنابراین باید در قسمتی که در مرحله قبلی گفته شد، آپدیت برای iOS 10.1 قابل مشاهده باشد. بر روی گزینه Download and Install تپ کنید.

پس از این مرحله دستگاه شما آخرین نسخه از سیستم عامل iOS را دانلود و نصب می‌کند. هر زمانی که دوباره خواستید نسخه آزمایشی نصب کنید کافی است به این آموزش مراجعه نمایید.

منبع: iphonehacks