آموزش جلوگیری از حذف ناخواسته‌ی برنامه و بازی‌ها

همه‌ی ما در اطرافمان کودکانی داریم که گاهی اوقات به سمت گوشی‌ هوشمند و یا تبلتمان می‌آیند، در این میان امکان حذف برنامه و بازی‌ها وجود دارد. شاید هم این اتفاق سهواً توسط یکی از اطرافیان رخ دهد. در این پست شما یاد می‌گیرید که چگونه بازی و برنامه‌های خود را غیر قابل حذف کنید، یا به بیانی دیگر برای حذف آن‌ها به پسورد محدودیت‌ها (که با پسورد دستگاه متفاوت است) نیاز باشد.

چگونه از حذف ناخواسته‌ی برنامه و بازی‌ها جلوگیری کنیم؟

1- به مسیر زیر در دستگاه خود بروید.

Settings → General → Restrictions

۲- در صورت درخواست رمز عبور آن را وارد کنید.

enter-passcode-enable-restrictions

اگر در گذشته از Restrictions استفاده نکرده‌اید، بر روی Enable Restrictions در بالای صفحه تپ کنید. سپس یک رمز عبور برای فعال و یا غیر فعال کردن محدودیت‌ها تعریف کنید.

نکته: رمز عبور Restrictions باید با رمز عبور اصلی دستگاه متفاوت باشد. اگر شما این رمز عبور را فراموش کنید دیگر قادر به هیچ تغییری در تنظیمات محدودیت‌ها نیستید. برای ریست کردن این رمز عبور باید دستگاه خود را ریستور کنید.

3- در بخش Allow، گزینه Deleting Apps را در حالت خاموش قرار دهید.

iOS-9-Restrictions-Deleting-Apps-disabled-iPhone-screenshot-001

4- با استفاده از گزینه بازگشت به منوی قبلی به Restrictions و منوی اصلی تنظیمات باز گردید. دقت داشته باشید که اگر این کار را انجام ندهید تغییرات اعمال نمی‌شوند.

این تغییر علامت “x” را از گوشه‌ی سمت چپ آیکون اپلیکیشن‌ها حذف می‌کند. به این ترتیب حتی اگر بر روی آیکونی انگشت خود را نگه دارید و آیکون‌ها شروع به لرزش کنند، قادر نیستید آن‌ها را حذف نمایید.

در قسمت مراجعه شده برای جلوگیری از حذف دو گزینه دیگر با نام‌های Installing Apps و In-App Purchases وجود دارد. در صورت غیر فعال شدن Installing Apps از نصب برنامه و بازی‌ها جلوگیری می‌شود و In-App Purchases خرید درون برنامه‌ای را غیر فعال می‌نماید.

همچنین بخوانید: جلوگیری از اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها توسط کودکان در شبکه‎های اجتماعی