آموزش تغییر ابعاد تصاویر به صورت گروهی بر روی مک

در موقعیت‌های مختلفی این نیاز ایجاد می‌شود که ابعاد تصویری را تغییر دهیم. برای مثال نیاز است که ابعاد اسکرین‌شات‌هایی که برخی مواقع در پست‌های اپل اپس به کار می‌بریم را پایین بیاوریم تا حجم آن‌ها در مقایسه با کاربریشان نامعقول نباشد. اما موقعیت‌هایی نیز پیش می‌آید که حجم عملیات بالا بوده و به عنوان مثال نیاز به تغییر ابعاد ۱۰۰ تصویر ایجاد شود. در چنین مواقعی چه چاره‌ای می‌کنید؟

شکی نیست که اپلیکیشن‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. تغییر اندازه‌ی تصاویر به صورت گروهی عملی است که می‌توان در هر سیستم عاملی با برنامه‌های بخصوصی انجامش داد. اما شاید از این موضوع بی‌خبر باشید که سیستم عامل مک سعی کرده به قدری قدرتمند باشد که در این زمینه‌های پیش پا افتاده شما را محتاج به اپلیکیشن‌های شخص ثالث دیگر نکند. یعنی تنها به کمک خود سیستم عامل می‌توانید ابعاد تعداد زیادی عکس را در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییر دهید. در زیر به شرح نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم:

قدم یک: تمامی تصاویری که قصد تغییر ابعادشان را دارید انتخاب کنید.

قدم دو: بر روی فایل‌های انتخاب‌شده راست کلیک کرده و گزینه‌ی Open With Preview را انتخاب کنید.

قدم سه: در اپلیکیشن Preview به منوی Edit رفته و Select All را انتخاب کنید.

قدم چهار: حال که تمامی تصاویر انتخاب شده‌اند به منوی Tools رفته و گزینه‌ی Adjust Size را انتخاب کنید.

قدم پنج: در پنجره‌ای که باز می‌شود ابعاد دلخواه را برای تصاویر وارد کنید. قدرت ابزار در این است که به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل تنها عرض یا طول تصاویر را تغییر دهید. در چنین شرایطی بُعد دیگر از روی نسب طول و عرض تصویر محاسبه شده و سپس تغییر سایز انجام می‌گردد. در این حالت می‌توانید مطمئن باشید که نسبت طول به عرض تصاویر به هم نخورده و شاهد دفرمه‌شدن آن‌ها نخواهید بود.

Resize-images-Mac

نتایج را Save کرده و از Preview خارج شوید.