آموزش اضافه کردن emoji آی‌اواس 9.1 به آی‌اواس 9.0، 9.0.1 و 9.0.2

یکی از ویژگی‌های اصلی ios 9.1 که به تازگی عرضه شده است، اضافه شده 150 شکلک یا emoji جدید است. ارتقا به این نسخه برای بسیاری از کاربران به دلیل بسته شدن حفره جیلبریک خوش‌آیند نیست و با نصب این نسخه باید قید جیلبریک را بزنند.

برای کابرانی که از این شکلک‌ها خوششان آمده است یک خبر خوب داریم و یک خبر بد! خبر خوب این است که شما قادر هستید شکلک‌های جدید را به دستگاه‌های جیلبریک شده خود بر روی ios 9.0,9.0.1 و 9.0.2 بیاورید و خبر بد این است که این توییک در حال توسعه است و مشکلاتی را همانند نمایش ندادن درست شکلک‌ها در تمامی برنامه‌ها دارا است.

این شکلک‌ها در برخی از برنامه‌ها همانند ایمیل به خوبی کار می‌کنند ولی در برنامه‌های دیگر مثل مسیج اینگونه نیست. برنامه نویس این توییک PoomSmart می‌گوید که برای حل این مشکلات کار خواهد کرد، احتمال دارد که به زودی این شکلک‌ها به صورت کامل بر روی سایر نسخه‌های آی‌اواس 9 بدون مشکل کار کنند.

برای داشتن این شکلک‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

1- سورس http://poomsmart.github.io/repo/ را اضافه کنید.

برای این کار به قسمت Sources سیدیا بروید.

گزینه Edit و سپس Add را انتخاب کنید و آدرس سورس بالا را در فیلد مربوطه وارد و در انتها Add Source را بزنید.

2- توییک Emoji83 (دقت کنید که نسخه بتا را نصب نکنید) را از این سورس نصب کنید و بعد از نصب گزینه  Restart springboard را انتخاب کنید.

emoji

3- بعد از بالا آمدن دستگاه دوباره به سیدیا بروید. از طریق سرچ دستگاه توییک Emoji iOS 9 Backup (D) را پیدا و نصب کنید.

اگر 2 Byta Font را نصب نداشته باشید همراه این توییک نصب خواهد شد. این فایل‌ها نسبت به سایر توییک‌ها حجم زیادی دارد پس صبور باشید.

4- پس از دانلود و نصب Emoji iOS 9 Backup (D) گزینه Return to Cydia را انتخاب کنید.

5- به صفحه اصلی دستگاه برگردید و برنامه BytaFont 2 را باز کنید.

6- در تب Swap Mode بر روی Emoji تپ کنید

7- Emoji_iOS 9.1 را انتخاب کنید

8- در پنجره باز شدن گزینه Yes را انتخاب کنید تا دستگاه شما Respring و شکلک‌های جدید اضافه شوند.

همانطور که گفته شد این شکلک‌ها در برخی از برنامه‌ها به خوبی کار نمی‌کنند و به جای نمایش شکلک علامت سوال ? را نمایش می‌دهند. البته کسانی که بر روی ios 9.1 هستند اگر شکلک‌های شما را دریافت کنند برای دیدن آن‌ها مشکلی نخواهند داشت. برای حل این مشکل باید کمی صبر کرد تا برنامه نویس این توییک به مرور زمان مشکلات را حل کند.