آغاز تولید آیفون 8 زودتر از زمان معمول

سال 2017 ممکن است به یکی از سودآورترین سال‌های اپل تبدیل شود. شایعات متعددی پیرامون نسخه ویژه دهمین سالگرد آیفون منتشر می‌شوند که انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها یک محصول با طراحی  کاملاً جدید را روانه بازار کنند.

با وجود اینکه 7 ماه تا معرفی آیفون جدید مانده، اما شایعات مختلفی درباره آن منتشر شده است. اگر بخواهیم نگاهی کلی به شایعات اخیر داشته باشیم؛ تیم کوک و رفقا امسال یک مدل سوم در کنار نسخه معمولی و پلاس از آیفون معرفی می‌کنند که بدنه‌ای شیشه‌ای با صفحه نمایش بدون حاشیه دارد. دکمه هوم و سنسور اثر انگشت زیر شیشه صفحه نمایش تعبیه شده و شارژ بی‌سیم یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه است.

با این تغییرات جذاب انتظار می‌رود که اپل رکوردهای فروش را با آیفون 8 بشکند و گزارش‌های اخیر از زنجیره تامین می‌تواند تایید کننده این حرف باشد، چون طبق این گزارشات تولید آیفون 8 بسیار زودتر از حد معمول آغاز گردیده است.

جالب است که گزارشات نماینگر افزایش تولید 300 درصدی به سه ماهه منتهی به ژوئن است و تولید در حال حاضر به 9 میلیون دستگاه رسیده است. در نتیجه به طور کلی تولید در این سه ماهه به 45 تا 48 میلیون دستگاه می‌رسد. با افزایش تولید آیفون 8 تا حدودی کاهش تولید در مدل‌های قبلی حاصل می‌گردد. به طور معمول اپل مدل‌های جدید را در سه ماهه منتهی به سپتامبر به طور انبوه تولید می‌کند.

این بدان معناست که اپل انتظار تقاضای بالا و یا قصد تغییر تاریخ عرضه آیفون 8 را دارد. البته در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تغییر تاریخ عرضه آیفون مورد بحث نشده است.

منبع Barron's
از طريق BGR