۱۰ سپتامبر:تاریخ قطعی عرضه عمومی iOS7

از زمانی که شایعه شد که اپل قصد دارد کنفرانس آیفون خود را در تاریخ ۱۰ سپتامبر برگذار کنید شایعه های زیادی در مورد تاریخ عرضه نسخه Golden Master هفتمین نسخه از سیستم عامل iOS در سراسر اینترنت پخش شد.

iOS 7 (App Store teaser 002)

بیشتر این شایعه ها مبنی بر عرضه نسخه GM همزمان با معرفی آیفون های جدید می باشد.نسخه GM نسخه ای است که تفاوت چندانی با نسخه نهایی ندارد و صرفا برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان عرضه می شود.نکته ی بعدی این است که براساس منابع معتبر اپل نسخه ی مخصوص از iOS7 را در تاریخ ۵ سپتامبر برای اپراتور های عرضه خواهد کرد.

امروز یکی از کارکنان اپل که در بخش سیری کار می کند به تمام برنامه نویسان این بخش ایمیلی فرستاده است.

Nuance email (iOS 7 availability)

 

همانطور که شاهد هستید در این ایمیل گفته شده که نسخه GA ای او اس ۷ در تاریخ ۱۰ سپتامبر عرضه خواهد شد.اما صبر کنید!قضیه GA چیست؟!iOS تا کنون نسخه ای به نام GA نداشته است و تنها نسخه ای که در نام آن حروف انگلیسی دخیل بودند نسخه ی GM می باشد که در هر شرکت برنامه نویسی کامپیوتری به معنای نسخه ای کامل است که شماره ساخت آن تفاوت چندانی به نسخه نهایی ندارد.

به هر حال GM یا GA هر دو به احتمال زیاد یکی هستند و نسخه ای کامل و بدون اشکال از iOS7 هستند.

ولی تاریخ عرضه این دو نسخه احتمالا متفاوت است.ابن وقفه می تواند چند روز یا حتی چند هفته باشد.

اپل به طور قطعی نسخه نهایی iOS7 را چند روز قبل از آغاز فروش محصولات عرضه می کند.زیرا در غیر این صورت در روز انتشار مانند گذشته سرور های فعالسازی بسیار اشغال خواهد شد و فعالسازی دوایس ها غیر ممکن خواهد بود.با توجه به اینکه انتظار می رود آیفون های جدید از تاریخ ۲۰ سپتامبر در ژاپن بفروش برسد،احتمالا نسخه نهایی iOS7 هم در تاریخی بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر برای عموم عرضه خواهد شد.

iPhone 5S vs 5C casing video

 

خوب قضیه کمی پیچیده شد پس یک بار از اول دوره می کنیم.به گفته BGR به احتمال زیاد در تاریخ ۵ سپتامبر شاهد عرضه نسخه مخصوص اپراتور ها خواهیم بود که رسما هیچ تفاوتی با نسخه نهایی ندارد.۵ روز بعد شاهد عرضه نسخه ای جدید،GM یا GA، خواهیم بود . چند روز بعد هم،فبل از ۲۰ سپتامبر،شاهد عرضه نسخه ی نهایی iOS7 برای عموم اپل بازان خواهیم بود.

با ما همراه باشید…