یک ماه پس از عرضه؛ درآمدی بیش از 200 میلیون دلار برای پوکمون گو

طبق گفته شرکت تحلیلی Sensor Tower، بازی پوکمون گو توانسته که مبلغ قابل توجهی درآمد داشته باشد. یک ماه پس از عرضه پوکمون گو، بیش از 200 میلیون دلار از فروش آن درآمد حاصل شده است. برای درک بهتر این رقم کافی است که آن را در کنار بازی Clash Royale قرار بدهیم، این بازی در ماهه اول تقریباً نصف پوکمون گو فروش داشت. پوکمون گو همچنین چندین برابر بازی محبوبی همچون Candy Crush Soda درآمد داشته است.

درآمدهای بازی پوکمون گو از طریق پرداخت درون برنامه‌ای حاصل شده است. از این آیتم‌ها می‌توان به Poke Balls که برای پرت کردن توپ به سمت پوکمون‌ها و گرفتنشان است، اشاره نمود. بازیکنان برای چند آیتم دیگر که پوکمون‌ها را جذب می‌کنند همانند Lures و Incense _فریب دادن و تحریک کردن_ هزینه می‌کنند.

هر چه که بازی در کشورهای بیشتری عرضه می‌شود، درآمد نیز افزایش می‌یابد. اما عرضه بازی در ژاپن واقعا قابل توجه بود. کشورهای جدیدی از جمله 15 کشور آسیایی هفته گذشته به نقشه بازی اضافه شده‌اند. البته این بازی هنوز تقاضای‌های زیادی را دارد و علاقمندان در کشورهایی همانند چین، هند و کره منتظر هستند که این بازی برای منطقه آن‌ها نیز عرضه شوند. به بیان دیگر پیشرفت‌های قابل توجهی برای این بازی از نظر سودآوری به زودی رخ می‌دهد.

p200