ریچارد یو: هوآوی 5 سال دیگر بالاتر از سامسونگ و اپل خواهد بود

کمپانی هوآوی اهداف بلند پروازانه‌ای را برای آینده کمپانی خود ترسیم کرده است. ریچارد یو یکی از مدیران این کمپانی گفته است که تا 2 یا 3 سال آینده جایگاه اپل را می‌گیریم و به دومین تولید کننده دنیا بدل می‌شویم. و در پنج سال آینده جایگاه سامسونگ را به عنوان برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند به تسخیر خود درمیاوریم.

هوآوی در حال حاضر سومین برند برتر دنیا از نظر سهم بازار است، اما رشد قابل توجهی را در سال 2015 داشت. انتظار می‌رود که فروش هوآوی نسبت به سال 2015 نیز 30 درصد رشد داشته باشد. طبق گفته‌های یو، هوآوی قصد گسترش روابط خود را با اپراتورهای ایالات متحده آمریکا دارد. به لطف فروش موفقیت آمیز نکسوس 6P، این برند در ایالات متحده شناخته شد، گوشی که اولین دستگاه نکسوس هوآوی بوده است.

هوآوی در سال گذشته 104.1 میلیون گوشی هوشمند در سراسر دنیا فروخت. این فروش باعث شد 7.3 درصد از بازار را به دست بیاورد و 53 درصد نسبت به 68.1 میلیون فروش سال 2014 رشد داشته باشد. در سال 2015 اپل 225.9 میلیون آیفون فروخت و 15.9 درصد از بازار را تشکیل داد. سامسونگ با 320.2 میلیون دستگاه به عنوان برترین شرکت، 22.5 درصد سهم داشت.

از نظر شما آیا هوآوی موفق می‌شود در 5 سال آینده به چنین جایگاهی دست پیدا کند و دو غول حال حاضر یعنی اپل و سامسونگ را به زانو دربیاورد؟ این تنها با رشد سالانه‌ی هوآوی و رکود اپل و سامسونگ امکان پذیر است. امیدوارم در سال 2021 باشیم و این ادعای ریچارد را دوباره بررسی کنیم!