گروه Evad3rs از عرضه ی جیلبریک iOS 6.1.3-6.1.5 ناراضی هستند

صبح امروز بود که سرانجام جیلبریک پایدار iOS 6.1.3 تا iOS 6.1.5 برای همه دیوایس ها عرضه شد.خیلی ها از عرضه این جیلبریک خشنود شدند زیرا قصد آپدیت به iOS 7 را نداشتند.اما آیا منتشر شدن جیلبریک در چنین روزی واقعا اتفاق مثبتی بود؟

این سوال دو پاسخ دارد.هم بله و هم خیر.بله زیرا آرزوی بسیاری از دوستان که قصد ماندن در iOS 6 داشتند براورده شد.و اما خیر چون…!

posixspwn با عرضه این جیلبریک نه چندان ضروری یکی از مهم ترین حفره های امنیتی که هم چنان هم در iOS 7 وجود داشت و در جیلبریک iOS 7 از آن استفاده نشده بود را فاش کرد.از قرار معلوم این حفره یکی از با ارزش ترین حفره ها بود که تمام هکر ها از آن اطلاع داشتند ولی هیچ کس تا کنون به علت با ازش بودن،از آن استفاده نکرده بود.این حفره را comex عرضه کننده جیلبریک iOS 4(JailbreakMe.com) کشف کرده بود.

com

 

در ادامه pod2g از عرضه شدن جیلبریک در چنین روزی عصبانیت خود را نشان داده است و استفاده از این حفره برای این جیلبریک را کاری احمقانه خطاب کرده است!

com

 

هم چنین pimskeks اضافه کرد که اصلا لزومی برای استفاده از این حفره نبود و posixspwn می توانست از دو حفره ی دیگر که امکان استفاده از آن فراهم بود در جیلبریک خود بکار ببرد

قطعا فاش شدن این حفره تاثیر روی جیلبریک های آینده اعم از iOS 7.1 و حتی شاید iOS 8 خواهد گذاشت.posixspwn با عرضه جیلبریک با همچین حفره ای بیشتر قصد اسم در کردن داشته است تا خدمت به جامعه ی جیلبریک.نه تنها خدمتی نکرده است بلکه آسیب جدی هم به آن وارد کرده است.