کنفرانس خبری Instagram در ۲۱ آذر برگزار خواهد شد

instagram 20131212 event invitation

 

Instagram یک شبکه اجتماعی پرطرفدار می باشد که حدودا یک سال پیش فیسبوک اقدام به خرید آن کرد.هم اکنون هم طرفداران این شبکه اجتماعی به شدت در حال افزایش میباشد.لحظاتی پیش مطلع شدیم که کنفرانس خبری این شبکه اجتماعی ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر) برگزار خواهد شد تا ویژگی های جدید این سیستم را رونمایی کند.

اولین سوالی که مطرح می شود این است که چه چیز های جدیدی در این کنفرانس معرفی خواهند شد؟برای پاسخ به این سوال ابتدا نگاهی به چند هفته پیش می کنیم.

چند هفته پیش اینستاگرام اپلیکیشنش را با طراحی iOS 7 سازگار کرد که بسیار هم زیبا از آب در آمد پس با توجه به این و کارت پستال احتمالا شاهد تغییری در شکل و شمایل اپلیکیشن نخواهیم بود.

تبلیغات دومین چیزیست که به ذهن می رسد.فیسبوک بیشتر از ۱ سال است مالک اینستاگرام شده و هنوز سود قابل توجهی برایش نداشته.هم چنین این کمپانی به طور رسمی به WSJ اعلام کرد که به دنبال تبلیغات عکسی و ویدیوییست.اگر هم دقت کرده باشید اینستاگرام از این آپدیت قابلیت غیر فعال کردن پخش خودکار ویدیو ها را برداشته است. در نتیجه باید شاهد تحمیل تبلیغات ویدیویی باشیم!

جالب اینجاست که حتی اینستاگرام در وبلاگش پستی مبنی بر”تبلیغات ما چگونه خواهد بود” منتشر کرده است که نمونه ای از یک تبلیغ عکسی را نمایان می کند:

instagram sponsored ad

 

البته در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کابر هم اکنون شاهد تبلیغات در این سرویس هستند.

البته طرف خوب ماجرا اینجاست که این تبلیغات لینک به سایتی نخواهند شد و فقط تبلیغ صفحه اینستاگرام برند تبلیغ شده خواهد بود.اولین مشتریان تبلیغات Instagram برند های Adidas, Ben & Jerry’s, Burberry, General Electric, Lexus, Levi’s, Macy’s, Michael Kors, PayPal و Starwood خواهند بود.

instagram ad

 

البته با توجه به اینکه تبلبغات در اینستاگرام هم اکنون افتتاح شده است انتظار نمی رود ۵ شنبه هفته بعد زمان زیادی برای معرفی تبلیغات صرف شود.

از تبلیغات که بگذریم بحث بعدی که مطرح می شود قابلیت ارسال پیام خصوصی است.در حال حاضر تنها راه رسمی ارتباط با یک کاربر اینستاگرام قرار دادن کامنت زیر عکس های اوست که روش خیلی جالبی نیست.البته معمولا برای ارتباط با کاربران نرم افزار های Kik و WeChat بسیار به کار می آیند و تقریبا این نقص اینستاگرام را می پوشانند.

به هر حال تعدادی از منابع معتبر اعلام کرده اند که اینستاگرام قصد معرفی سرویس ارسال مستقیم پیام خصوصی به کاربران را در فکر دارد که قطعا هم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نظیریه بعدی که مطرح می شود امکان جدیدی برای چاپ عکس های اینستاگرام است که فعلا ویژگی نه چندان اساسی و کاربردی به حساب می آید.

به نظر شما Instagram پنج شنبه چه ویژگی جدیدی را پرده برداری خواهد کرد؟