کمپانی تایوانی Wistron مسئول تولید آیفون 7 و آیفون 5se خواهد بود؟

شایعه آیفون 5se روز به روز به واقعیت نزدیکتر می‌شود، و شایعات متعددی در رابطه با آن منتشر شده است. آخرین خبر منتشر شده در رابطه با این گوشی، همکاری اپل با کمپانی تایوانی Wistron است، که به عنوان دومین کمپانی در کنار Foxconn مسئولیتی در تولید آیفون 5se خواهد داشت. گفته می‌شود که اپل بخش کوچکی از تولید آیفون 4 اینچی را به این کمپانی سپرده که شانس خود را در تولید آیفون امتحان کند.

بار دیگر اپل ترجیح داده که سفارشات خود را حداقل بین دو تولید کننده طرح اصلی برای به حداقل رساندن ریسک تولید تقسیم کند که باعث کاهش مواردی همچون قطعات و دستگاه‌های خراب می‌شود. این یک استراتژی جدید نیست، اپل در تولید آیفون 6s نیز روندی مشابه را پیش گرفته بود و وظایف تولید را به دو کمپانی فاکسکان و Pegatron سپرده بود.

پس از موفیقت در تولید آیفون 5se گفته شده که یک کار بزرگتر به Wistron سپرده می‌شود، تولید نسل جدید آیفون 5.5 اینچی یا همان آیفون 7 پلاس؛ در حالی که شریک قدیمی‌تر اپل، Pegatron مسئولیت تولید آیفون 4.7 اینچی را بر عهده می‌گیرد. هر دو کمپانی نامبرده با همکاری فاکسکان پروسه تولید را انجام خواهند داد.

آیفون 5se (که ممکن است آیفون 6c نیز نام بگیرد) یک نسخه به روزرسانی شده از آیفون 5s محبوب است که در سال 2013 تولید شد. طبق آمار هنوز هم یک سوم کاربران از صفحه نمایش‌های 4 اینچی استفاده می‌کنند و پیش بینی می‌شود که قسمت عمده‌ای از آنان  آیفون 5se آن را خریداری کنند. یک طراحی جدید در کنار قطعات مدرن‌تر که شایعه شده در 15 مارس در کنار آیپد ایر 3 و بندهای جدید اپل واچ معرفی می‌گردند و سه روز بعد برای فروش قرار می‌گیرند.