کسب رتبه ی اول در تولید گوشی تلفن هوشمند توسط اپل

 با توجه به آمارهای ComScore و Mobile Metrix در سال 2014 سهم شرکت اپل از تولید گوشی های تلفن هوشمند در آمریکا به آرامی رو به افزایش است، همزمان سهم اندروید در حال کاهش است و بلک بری نیز در این جدول به رتبه ای پایین تر از ویندوز فون سقوط کرده است.

شرکت اپل با درصد سهم %41.6 از کل تولید گوشی های هوشمند به عنوان برترین تولید کننده شناخته شده است همزمان اندروید گوگل با در اختیار داشتن%51.7 از سهم بازار سیستم عامل ها برترین سیستم عامل ، سایت گوگل به عنوان برترین وبسایت مرتبط با تلفن همراه و اپلیکیشن فیسبوک به عنوان برترین اپلیکیشن انتخاب شده اند.

159.8 میلیون نفر در آمریکا صاحب گوشی های تلفن هوشمند می باشند که این مقدار%66.8 کل سهم بازار را در ماه های نوامبر و دسامبر 2013 و ژانویه 2014  تشکیل می دهد که نسبت به دوره ی قبل%7 افزایش داشته است.

شرکت اپل با در اختیار داشتن%41.6 از سهم تولید گوشی های تلفن هوشمند در آمریکا به عنوان برترین تولید کننده ی تلفن همراه در این دوره ی زمانی شناخته شده است که نسبت به دوره ی قبل 1 درصد افزایش داشته است. پس از اپل سامسونگ با در دست داشتن%26.7 از سهم بازار رتبه ی دوم را به خود اختصاص داده است که نسبت به دوره ی قبل%1.3 افزایش را نشان می دهد. همچنین ال جی با%6.9 در رتبه ی سوم و موتورولا%6.4 در رتبه ی چهارم و اچ تی سی با%5.4 در رتبه ی پنجم قرار دارند.

1

در قسمت سهم سیستم عامل های مختلف تلفن هوشمند در بازار اندروید با در اختیار داشتن%51.7 از سهام بازار در رتبه ی اول قرار دارد و اپل با%41.6 در رتبه ی دوم مایکروسافت با%3.2 در رتبه ی سوم بلک بری با%3.1 در رتبه ی چهارم و سیمبین با%0.6 در رتبه ی پنجم قرار دارد.

2

در قسمت برترین برنامه ها و سایت های مرتبط با گوشی های تلفن هوشمند(وبگردی با موبایل و استفاده از برنامه ها) گروه گوگل با%89.4 در رتبه ی اول و فیسبوک با%86.6 در رتبه ی دوم، گروه یاهو با%86.2 در رتبه ی سوم، آمازون با%69 در رتبه ی چهارم قرار دارند.

همچنین برترین برنامه ی نصب شده روی گوشی های هوشمند برنامه ی  فیسبوک با سهم%77.6 در رتبه ی اول قرار گرفته است و پس از آن گوگل پلی با%52.4 در رتبه ی دوم ، یوتیوب با%49.7 در رتبه ی سوم و گوگل سرچ با%48.9 در رتبه ی چهارم قرار دارد

3