چرا iCloud Keychain در iOS7 GM وجود ندارد؟

iCloud Keychain (teaser 001)

 

iCloud Keychain یکی از ویژگی های برتر iOS7 است که به کاربران اجازه می دهد تمام پسور های خود را در iCloud خود بایگانی کنند و با مراجعه دوباره به سایت های ذخیره شده به طور خودکار شاهد وارد شدن پسورد خود باشند.این ویژگی حتی در بتا 6 وجود داشت اما با نگاهی به نسخه GM متوجه می شویم که این قابلیت دیگر وجود ندارد!

همزمان با این واقعه هم اپل در قسمت iCloud Keychain سایت اعلام کرده که این سرویس به زودی راه اندازی می شود.اما دلیل این تغییر چیست؟!

بیایید ابتدا نگاهی به امکاناتی که این سرویس اراده می دهد بیندازیم.این سرویس علاوه بر پسورد سایت ها شما اطلاعات کارت اعتباری شما را نیز ذخیره می کند و این امری بسیار مهم است.اپل در همان کنفرانس WWDC اعلام کرد که کمپانی به این اطلاعات کاربران نخواهد داشت.

این اطلاعات جز حیاتی ترین اطلاعات ما هستند.افشا شدن آنها به معنای پایان زندگیست:دی

به همین دلیل اپل برای بالا بردن امنیت این تکنولوژی فعلا آنرا در حالت تعلیق در آورد.چرا که iOS7 هنوز در حالت آزمایشیست و امکان دارد اطلاعات شما به راحتی لو برود.

از طرفی دیگر اپل در کنفرانس 10 سپتامبر تکنولوژی جدید Touch ID را معرفی کرد که همان سنسور اثر انگشت بود.این سرویس در iTunes و iCloud هم کاربرد دارد و از آن می توان به جای پسورد اپل ایدی استفاده کرد.به همین علت اپل برای هماهنگ سازی iCloud Keychain با این سنسور وضعیت آنرا به حالت به زودی تغییر داد.

 

iphone1

در ضمن اپل در حال ارائه کردن API هایی برای استفاده از Touch ID است و قول داده است که اجازه ندهید برنامه نویسان از اثر انگشت شما سو استفاده کنند.به هر حال به نظر بنده امنیت  iPhone 5S کمتر از آیفون 5 خواهد بود و دلیل آن در تصویر زیر مشخص است 😀

Touch ID securtiy breach