پیش بینی فروش آیفون 5se در سال اول؛ 1.5 میلیارد دلار سود خالص

در رابطه با آیفون 4 اینچی موسوم به آیفون 5se بحث‌ها و شایعات زیادی مطرح شده است، دستگاهی که گفته می‌شود در 15 مارس معرفی و سه روز بعد روانه بازار می‌گردد. اما یک سوال برای اغلب تحلیلگران وال استریت ژورنال وجود دارد که چقدر پول به خزانه‌ی اپل به لطف این گوشی جدید سرازیر خواهد شد؟ تحلیلگر UBS، آقای استیو میلونویچ که از قبل موارد مرتبط به تلفن‌های هوشمند را تجزیه و تحلیل می‌کرده، این بار به سمت این آیفون در بازه دلار و سنت رفته است.

میلونویچ معتقد است که در 12 ماه اول 30 میلیون دستگاه آیفون 5se فروش می‌رود. این تعداد در حدود دو سوم از تعداد آیفون 5s و آیفون 5c هایی است که طبق ارزیابی او اپل در سال مالی 2015 فروخته است. با قیمت 500 دلاری، او انتظار دارد که فروش گوشی جدید در حدود 5 میلیون دستگاه از فروش آیفون 6 بکاهد که 3 میلیارد دلار درآمد را از بین می‌برد. با در نظر گرفتن اینکه این دستگاه 7.8 میلیارد دلار فروش خواهد داشت و 25 درصد حاشیه سود را محاسبه کنیم (کل کمپانی حاشیه سودی 30.5 درصدی در سال مالی 2015 داشت) اپل 1.95 میلیارد دلار سود خواهد داشت.

با نرخ مالیات 25 درصدی، درآمد خالص اپل 1.5 میلیارد دلار خواهد بود. این سود به هر سهم شرکت 26 سنت اضافه می‌کند. البته تمامی این‌ها یک تخمین از تحلیلگر وال استریت است، و مزایا متعددی همچون سود حاصل از Apple Pay (شایع شده این آیفون 4 اینچی از پرداخت با موبایل پشتیبانی می‌کند)، لوازم جانبی و فروش اپلیکیشن‌ها محاسبه نشده است.

یک صفحه نمایش 4 اینچی یک راه حل مناسب برای افرادی است که علاقه‌ای به صفحه نمایش‌های بزرگ ندارند. برای اینکه بفهمیم این تحلیل استیو چقدر صحت دارد باید 13 ماه دیگر قضاوت کنیم.