پردازنده‌ی A8 اپل در راه است

همانطور که میدانید ، اپل پردازنده ی قدرتمند A7 خود را همزمان با آیفون 5s عرضه کرد تا اولین اسمارت فون 64 بیتی جهان را به نام خود ثبت کرده باشد . این پردازنده ، به عقیده ی بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران ، قدرتمندترین پردازشگر دنیای اسمارت فونها و تبلت ها تا به اینجای کار است . حتما شما هم ویدیو ها و بنچ ماترک های خیره کننده ی A7 را دیده اید ؛ قطعه ای که هنوز هم بسیاری از ظرفیت های آن ناشناخته و بدون استفاده مانده است .

 

url

 

اما اپل طبق سنت همیشگی خود قصد دارد تا بازهم ما را شگفت زده کند ، اینبار با پردازنده ای دوبرابر قدرتمندتر از قبلی و آن هم چیزی نیست جز پردازنده ی A8 اپل . این خبر را کمپانی های طرف قرارداد و شرکای تجاری اپل منتشر کرده اند و بر طبق آن قرار است تا این پردازنده ها اوایل تابستان سال 2014 میلادی تولید شوند .

 

البته توافقات اولیه و تکمیل طرح اولیه و طراحی نهایی ، حدود دو ماه پیش صورت گرفته بوده است و امروز نیز توافقات و قرارداد نهایی اپل با این کمپانی ها رسما به امضا رسیده است . Amkor Technology و STATS ChipPAC هرکدام قرار است تا 40 درصد تولید را برعهده بگیرند . ASE نیز 20 درصد باقی مانده را عهده دار است .

 

appleA8

 

حال با منتشر شدن این خبر و قطعی شدن این پردازنده در نسل بعدی آیفون ها و آیپد ها ، باید منتظر امکانات و ویژگی های جالب و متحیر کننده ی نسل بعدی آیفون ها و آیپد ها بمانیم که مطمئنا تغییرات بزرگی را به دنبال خواهند داشت .