پتنت جدید اپل در زمینه‌ی لنز‌های جانبی آیفون

تاکنون شاهد عرضه‌ی لنزهای جانبی مختلفی برای آیفون بوده‌ایم. این طور که به نظر می‌رسد خود اپل نیز ممکن است به این قافله بپیوندد. وبسایت Patently Apple از پتنت جدید اپل در زمینه‌ی لنز جانبی برای دوربین دستگاه‌های اپلی خبر داده است که طبق این گزارش سابقه‌ی شروع این کار از طرف اپل به سال 2010 برمی‌گردد.

 

 

در این پتنت که سومین پتنت اپل در زمینه‌ی وسایل جانبی برای دوربین است، شاهد ابداعات جدیدی در مورد دیگر روش‌ها و مکانیزم‌های اتصال این لوازم به دستگاه هستیم. اینطور که از تصویر مربوط به ثبت پتنت برمی‌آید مهندسین اپل این لنزها را روی دستگاهی که به نظر می‌رسد آیپاد تاچ باشد قرار داده‌اند. با در نظر گرفتن روند رو به افت فروش آیپاد، افزودن قابلیت اضافه‌کردن لنز‌های عریض یا لنزهای با قابلیت زوم بالا به دوربین این دستگاه می‌تواند یک بهبود اساسی را در این محصول موجب شود. البته در نهایت پای این قابلیت به تمامی دستگاه‌های آی‌اواس کشیده می‌شود. این یک ایده‌ی عالی است و باید منتظر ماند و دید چنین مسئله‌ای عملی می‌شود یا نه.

 

 

جزئیات بیشتری در مورد چگونگی یا زمان انتشار چنین محصولی برای آیفون وجود ندارد. البته نباید فراموش کنیم که صرفاً با یک پتنت طرف هستیم و شاید هیچوقت شاهد تولید تجاری چنین محصولی نباشیم.