پتنت جدید اپل : تبدیل آیفون وآیپد به مك بوك یا لپ تاپ

به تازگی پتنت جدید از سوی اپل ثبت شده كه نشان میدهد، سخت افزاری طراحی شده كه میتواند آیفون یا آیپد را به یك لپ تاپ تبدیل كند.

در اولین نگاه، این پتنت شباهت زیادی با موتورلا آتریكس و آیسوس پدفون دارد كه به كمك دستگاه دوم یا دستگاه میزبان تكمیل می شود وقابل استفاده می باشد.

این پتنت با عنوان وسیله جانبی الكترونیكی نام گذاری شده كه ظاهری مشابه با مك بوك ولپ تاپ دارد و دارای نمایشگر، كیبورد، پردازشگر گرافیكی و پورت‌های مورد نیاز است. اما تفاوت اصلی این دستگاه در این است كه فاقد سخت افزار های پردازشی می باشد ونیاز به یك دستگاه برای انجام عملیات وپردازش اطلاعات می باشد كه احتمال میرود وظیفه این كار بر عهده آیفون یا آیپدی است كه در جای تعیین شده به عنوان میزبان دستگاه قرار میگیرد. ارتباط هر دو دستگاه نیز از طریق درگاه خاص كه احتمال میرود پورت لایتینگ آیفون وآیپد باشد، برقرار می شود.

وظیفه استفاده وتبادل از پروتكل های بلوتوث و وایرلس نیز به عهده دستگاه میزبان است. همچنین دستگاه دارای حافظه داخلی ست وقادر است قابلیت های دیوایس مبتنی بر سیستم عامل آی او اس را ارتقاء بخشد.

پتنت جدید اپل

طراحی دستگاه همانند مك بوك های‌اپل،و جنس بدنه آن از آلومینیوم است. طبق تصاویر، در برخی از نمونه ها دستگاه دارای نمایشگر لمسی می باشد ودر نمونه های دیگر آیپد وظیفه نمایشگر را برعهده دارد و سخت افزارهای مورد نیاز یعنی كیبورد، پردازشگر گرافیكی، حافظه داخلی و پورت ها رابه اختیار خود میگیرد. همچنین دستگاه میزبان میتواند نقش تاچ یا ورودی لمسی را نیز بر عهده بگیرد.

نكته جالب اینجاست كه نمایشگر آیفون 7 پلاس 5.5 اینچی شباهت زیادی با ابعاد ترك پد مك بوك پروهای جدی اپل دارد.

با توجه با سخت گیری ها و تاكید روزافزون اپل روی آیپد پرو به عنوان یك كامپیوتر كامل،به نظر نمیرسد این پتنت به دستگاهی قابل استفاده تبدیل گردد.

پتنت جدید اپل