هزینه ی تولید آیپد ایر 247 دلار است ، 42 درصد ارزانتر از آیپد 3 !

اپل تبلتی معرفی کرده است به نام iPad Air که سبکتر ، باریکتر ، قویتر و سریعتر از آیپد های قبلی است . حالا فکر کنید این تبلت با این همه تکنولوژی پیشرفته ی ساخت و کیفیت بهتر نسبت به نسلهای قبلی ، هزینه ی ساختی کمتر از آیپد های نسل قبلی دارد ! البته این امر محقق نمیشود مگر با تعادل مهندسی و تلاش برای پیشرفت روزانه و ارائه ی محصولی بهتر ، که اپل نشان داده این کار را بهتر از هر کمپانی دیگری بلد است .

 

در آیپد ایر همه چیز بهتر شده است ، کیفیت و تکنولوژی ال ای دی های صفحه ، ضخامت ، مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت بدنه و سرعت پردازش و اجرای بازی ها و برنامه ها ، همه و همه پیشرفت کرده است . حالا در زیر جزء به جزء بررسی میکنیم تا دلیل این ارزانی را بهتر متوجه شویم :

 

1 – صفحه ی نمایش : آیپد ایر تنها یک لایه ی شیشه ای بر روی صفحه ی خود دارد ، درحالیکه پیش از این از دولایه ی شیشه در ساخت صفحات استفاده میشد ، همین امر باعث شده است که 0.4 میلیمتر از ضخامت صفحه کاسته شود . البته مقدار تخمین زده شده برای ساخت صفحه ، 133 دلار است که از نسل قبلی خود ، برای اپل گرانتر تمام شده است . دلیل اصلی این گرانی هم نوع تکنولوژی های به کار رفته در مورد تاچ اسکرین و کنترل های لمسی است .

 

iPad-Air-Home-screen

 

2 – پردازنده : پردازنده های A7 اپل که بر روی این آیپد عرضه شده اند ، هزینه ای معادل 18 دلار داشته اند که 5 دلار از چیپست های A5 آیپد 3 ارزانتر هستند . در حالیکه قدرت و سرعتشان با نسل قبلی این پردازنده ها قابل مقایسه نیست .

 

iPad-Air-promo-A7-closeup-002

 

این دو بخش ، مهمترین اجزای آیپد ایر هستند که البته نوع تکنولوژی های به کار رفته در آنها به اپل اجازه داده است تا در ساخت دیگر قطعات ، صرفه جویی بیشتری انجام دهد . همچنین سایز و ضخامت کمتر باعث شده است تا مواد اولیه ی کمتری برای ساخت آن مصرف شوند و طبیعتا از هزینه ی ساخت آن کاسته شده است .