نکات منفی فعلی در iOS 7 بتا

 

iOS-7-multiple-iPhones-flat

 

تا به حال هر چه مطلب در سایت درباره اولین بتا از آی او اس 7 دیده اید ، نکات قوت و برتری های آن پرداخته شده بود ولی اگر فقط به نقاط مثبت آن پرداخت و از گفتن نکات منفی آن خودداری کرد بی انصافیست ! چون هر چیزی هر چقدر عالی هم باشد ، باز هم مشکلاتی در آن وجود دارد .

 

فقط مشکلاتی که به آنها پی خواهید برد ، کمی زیاد است ! ولی یقینا حداقل 75% این مشکلات در نسخه نهایی حل خواهد شد چون تا نسخه نهایی حداقل 5 نسخه بتای مختلف باقی مانده است !

 

همچنین در انتهای این مطلب ، دو ویدیو قرار دارد که باگ های کاربردی و امنیتی در iOS 7 Beta 1 را نشان خواهد داد .

 

 

مصرف باتری

iOS-7-Messages-004

 

اگر به آی او اس 7 آپدیت کرده باشید ، باید متوجه آن شده باشید که مصرف باتری و ذخیره انرژی در این نسخه به خوبی iOS 6 نیست ! شدت این امر در آیفون 5 کمتر از بقیه است ولی از هم مصرف باتری به اندازه قابل توجهی بیشتر شده است . در دستگاه های دیگر ، مثل آیفون 4S ، این امر شدت می گیرد به طوری که طبق بعضی گزارش ها ، آیفون آنها در حالت استند بای، در یک ساعت 15% باتری مصرف کرده است (!) به طوری که این عدد در آی او اس 6 ، حدود 5% بود !

 

شاید بعضی ویژگی های آی او اس 7 مثل ویژگی پالاراکس سه بعدی باعث این اعمال بوده اند یا شاید هم این یک مشکل نرم افزاریست که در آینده حل خواهد شد !

 

 

آیکون برنامه ها

 

iOS-7-Voice-Memos-icon

 

این مسئله تا حد زیادی سلیقه ایست ! بسیاری هستند که مثل من به آیکون های جدید علاقه دارند و آنها را کاملا مناسب و بدون هیچ مشکلی میبینند . اما بعضی ها هم هستند ( نظیر Pod2g هکر معروف) که از آیکون های جدید راضی نیستند و تا حدی متنفرند و به عقیده آنها این آیکون های جدید ، چیزی جز نقاشی های کودکانه نیستند . ( البته بعضی آیکون ها مثل Stocks و Voice Memos واقعا زشتند ! 😀 )

توجه : دوستان به خاطر یک اشتباه یا هر چیز دیگری که هست، برنامه Voice Memos از آی او اس 7 بتا 1 حذف شده . اما طبق اخبار منتشر شده ، در بتا های بعدی این برنامه کاربردی به آیفونتان باز خواهد گشت !

 

 

نقص برخی قابلیت ها

 

بعضی از ویژگی های اصلی آی او اس 7 ، هنوز در نسخه Beta 1 آن فعال نشده اند ، و یا اگر فعال شده اند ، ناقص عمل می کنند . که به طور مثال می توان به قابلیت تغییر صدا های مختلف برای سیری (جنس زن و مرد) اشاره کرد که  در این نسخه هنوز فعال نشده اند و کم کم این ویژگی ها در 6 بتای بعدی آماده ی نسخه نهایی خواهند شد . همچنین ویژگی های ناقص دیگر از جمله مولتی تسکینگ وجود دارد که در ویدیوی آخر مطلب اطلاعات بیشتری درباره آن وجود دارد .

 

 

ناسازگاری های فراوان

 

iOS-7-Photos-Share-to-Facebook-001

 

در نسخه های بتا معمولا این مشکل به فراوانی یافت می شود . به طوری که اکثر بازی ها و برنامه ها در آی او اس جدید ، یا از اول کرش می شوند و یا پس از مدتی کار کرش می شوند که این امر در نسخه فاینال قبلی اتفاق نمی افتاد و این مشکل به دانلود ناقص نیست . همچنین برخی قابلیت ها مثل Air Drop در نسخه بتای iOS 7 وجود دارد که بسیار فوق العاده اند ، اما وقتی در بیرون هیچ یک از مردم در آیفونشان این قابلیت را (فعلا)  ندارند ، دیگر به چه دردی می خورد ؟

 

 

حذف قابلیت Tap to Post و Tap to Tweet از نوتیفیکیشن سنتر

 

iOS-7-Photos-Share-to-Facebook-002

 

یکی از قابلیت های انگشت شمار خوب و جذاب در iOS 6 ، این بود که دیگر می شد به راحتی در کمترین زمان و بدون نیاز به رفتن به برنامه خود فیسبوک یا توییتر، می شد متن ها یا عکس های خود را مستقیم به اکانت خود فرستاد . که این قابلیت هم با تشکر از دوستان اپلی از آی او اس حذف شده  (البته در ایران که فرقی در بود و نبودش نبود 😀 )  و حالا تنها میانبر برای این کار ، انتخاب فایل یا عکس مورد نظر و انتخاب آیکون فیسبوک در پنجره باز شده است ، هر چند با این راه امکان ارسال متن خالی وجود ندارد و متن مورد نظر باید همراه با عکس یا چیز دیگری باشد .

 

مشکلات کاربردی و امنیتی (باگ ها)

 

یکی از مشکلات عمده سیستم عامل های بتا ، مشکلات کاربردی و امنیتی آنهاست که در واقع نسخه های بتا برای همین ساخته شده اند تا نسخه نهایی را بی عیب تحویل مشتری دهند . بعضی وقت ها هم پس از نسخه نهایی ، به مشکل تازه ای دست می یابند و مجبود می شوند نسخه جدید از سیستم عامل مثل iOS 7.0.1 را منتشر کنند . همچنین به یکی از مشکلات این نسخه از آی او اس می توان به مشکلات فراوان در سرعت و داشتن کندی ها و لگ های فراوان است .

 

در 2 ویدیوی زیر ، حدود 13 باگ کاربردی در برنامه ها و یک باگ امنیتی در لاک اسکرین دستگاه که تا کنون کشف شده ، به شما به طور کامل نمایش داده خواهد شد .

 

 

ویدیوی شماره 1 :

 

ویدیوی شماره 2 :

 

 

خب این بود مشکلاتی از آی او اس 7 بتا 1 که تا کنون یافته شده است . فقط این نکته را نباید فراموش کنیم که این نسخه هنوز اولین بتای آی او اس 7 هست ! باید تا نسخه نهایی صبر کرد و آن موقع می توانیم مشکلات و نواقص آن را با جرات به شما اطلاع دهیم .

 

امیدوارم این پست مورد علاقه شما بوده باشه .

 

برای اخبار جدیدتر درباره iOS 7 و تمامی محصولات اپل با ما همراه باشید …