نحوه ی ورود و خروج درریکاوری مد (Recovery mode) با استفاده از نرم افزار Tinyumbrella

آموزش ورود به ریکاوری مد و خروج از آن به صورت سخت افزاری در مطالب پیشین مورد بحث قرار گرفته است که  می توانید این مطلب را در این لینک مشاهده بفرمایید.

ولی در مواردی به دلیل خراب بودن دکمه ی هوم و پاور، یا گیر کردن دستگاه در ریکاوری لوپ (Recovery Loop) و یا در صورت قطع شدن ناگهانی ریستور امکان این کار به صورت سخت افزاری وجود ندارد. در این حالات استفاده از نرم افزار کاربردی Tinyumbrella توصیه می شود.

قبل از پرداختن به نحوه ی کار باید برنامه ی جاوا در کامپیوتر شما نصب شده باشد که می توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود جاوا برای مک(10.7.3 به بالا)

دانلود جاوا ویندوز 32 بیت | دانلود جاوا ویندوز 64 بیت

سپس آخرین ورژن برنامه ی Tinyumbrella را از لینک زیر دانلود کنید، توجه داشته باشید این نرم افزار نیازی به نصب ندارد

دانلود برای مک | دانلود برای ویندوز

ابتدا برنامه را به صورت Run as Administrator اجرا کنید

*نکته: جهت اجرای برنامه احتیاج به کانکشن فعال اینترنت دارید

 سپس دیوایس خود را به کامپیوتر متصل کنید و صبر کنید تا برنامه در ستون سمت چپ نام دستگاه شما را نمایش دهد

 Untitled4

سپس روی نام دیوایس خود کلیک کنید و اگر نیاز دارید وارد ریکاوری مد شوید طبق عکس زیر روی Enter Recovery کلیک کنید

 Untitled2

اگر دیوایس شما در حالت ریکاوری مد باشد طبق عکس زیر با کلیک کردن روی Exit Recovery می توانید از حالت ریکاوری خارج شوید.

 Untitled5

در برخی موارد هنگام ریستور دیوایس های جیلبریک شده دیوایس اصطلاحاً وارد ریکاوری لوپ (Recovery Loop) می شود  به این صورت که دستگاه مانند یک چرخه ی بی پایان از حالت ریکاوری مد بیرون نمی آید و با هر بار ورود به DFU و ریستور دوباره وارد ریکاوری مد می شوید و آیتونز ارور 10xx میدهد. جهت حل کردن این مشکل ابتدا باید دیوایس را وارد حالت DFU کرد و سپس طبق عکس زیر Fix Recovery را کلیک کرد.

 Untitled3

***مهم*** در برخی موارد  هنگامی که عملیات ریستور به دلایلی مانند قطع برق یا کابل اتصال نیمه کاره بماند با اجرای این آموزش خواهید دید که با هر بار فشردن Exit Recovery دیوایس ریستارت شده و دوباره وارد ریکاوری مد می شود، در این حالت چون فایل های سیستمی شما به دلیل نصب فریمور جدید صدمه دیده اند تنها راه ممکن ورود به حالت DFU و ریستور کردن دیوایس است و امکان خروج از ریکاوری مد بدون از دست دادن اطلاعات دستگاه وجود ندارد***مهم***