نحوه بررسی وضعیت قفل آیکلود در آیفون , آیپد , آیپاد تاچ

بی شک قابلیت فعال سازی قفل برای سرویس آیکلود یکی از بزرگ ترین و ایمن ساز ترین قابلیت های دیوایس های اپل است زیراکه بعد از فعال کردن این قابلیت ، هنگامی که دیوایس خودتان را در جایی جا بگذارید یا آن دزدیده شود ، با کوچک ترین اشاره می توانید دیوایس را  غیر فعال کنید یا اطلاعات آن را پاک کنید ! این ویژگی یک بخشی از سرویس Find My iPhone است .

همچنین هنگامی که این سرویس فعال باشد ، برای ریستور کردن یا انجام تغییراتی در سیستم عامل ، حتماً از مخاطب رمز عبور آیلود قفل شده را خواهد پرسید تا از سوء استفاده افراد بیگانه جلو گیری کند

خب پس با این توضیحات اگر شما قصد خریدآیفون ،آیپاد یا آیپد دسته دوم دارید ، حتماً باید بررسی کنید که آیا این سرویس بر روی آن دیوایس فعال است یا نه . اگر فعال بود که باید به فروشنده بگویید تا این سرویس را غیر فعال کند تا در آینده برای شما مشکلی پیش نیاید – مطلب زیر رو حتما ملاحظه کنید :

خب بریم سراغ آموزش بررسی وضعیت قفل آیکلود iCloud  :

سریع ترین راه برای بررسی این قابلیت :

1 – در اولین قدم شما باید  IMEI یا شماره سریال دیوایس مورد نظر نیاز را بدست آورید . اگر نمی دانید که از کجا آن را بدست بیاورید  ، اینجا را کلیک کنید

2 – برای بررسی وضعیت قفل iCloud باید به وبسایت رسمی شرکت اپل که به همین منظور ساخته شده است مراجعه کنید

3 – بعد از وارد کردن IMEI یا شماره سریال دیوایس در قسمت (Enter the Device IMEI or serial number ) ، کد امنیتی را در قسمت مربوطه وارد کنید(آموزش پیدا کردن IMEI)

4 – بر روی دکمه Continue کلیک کنید

check-activation-lock-iphone-2
قفل آیکلود

حالت هایی که پس از چک کردن ممکن است با آن مواجه شوید : 

  •  Activation Lock: ON  : این به این معنی است که این سرویس بر روی این دیوایس فعال می باشد و برای تغییراتی از جمله ریستور کردن دیوایس حتما شما به رمز عبور آیلود قفل شده برای فعال کردن دیوایس نیاز دارید . پس اگر شما می خواهید دیوایس دست دوم تهیه کنید و با این صحنه مواجه شدید ، هرچه سریع تر از فروشنده بخواهید تا این سرویس را غیر فعال کند
  • Activation Lock: OFF : این به این معنی است که این سرویس برای این دیوایس فعال نمی باشد و مشکلی برای شما بعد از خرید دیوایس دسته دوم پیش نمیاید اما اگر شما صاحب دیوایس هستید ،  برای بالا بردن سطح امنیت آن ، هر چه سریع تر این سرویس را فعال کنید تا از سوء استفاده های احتمالی پیش گیری کرده باشید .

 

check-activation-lock-iphone-4
قفل آیکلود

 

خب شاید شما هم یکی از هزاران کاربرانی باشید که این پیشگیری های لازم را  قبل از خرید دیوایس دسته دوم انجام نداده باشید و حالا پس از ریستور کردن دیوایس خودتان با همین مشکل مواجه شده اید . نگران نباشید چراکه با مراجعه به این پست می توانید شرایط برطرف شدن مشکل رو ولی با هزینه ای نسبتا زیاد حل کنید .