مک بوک رتینا های باریک تر ، دوربین بهتر ، مک بوک ایر با دو میکروفون در WWDC

تحلیل گر KGI با نام Ming-Chi Kuo که قبلا نیز اخبار معتبری درباره اپل در اختیار سایت های خبری گذاشته بود پیش بینی می کند که اپل در کنفرانس WWDC 2013 نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی رتینا که نازک تر شده است  با کیفیت بالاتر دوربین Face Time (دوربین جلوی مک بوک) و یک مک بوک ایر که به مقدار کمی نسبت به مدل قبلی خود تغییر کرده است را معرفی می کند .

13.06.02-rMBP

Kuo می گوید که در این کنفرانس مک بوک پرو با صفحه نمایش رتینا با تغییرات کمی معرفی خواهد شد و به خط تولید مک بوک ایر نیز اشاره خواهد شد .

این تحلیل گر می گوید که مک بوک پرو 13 اینچی اپل در یک کالبد باریک تر قرار خواهد رفت . به علاوه دوربین HD فیس تایم در مک بوک پرو نیز بهینه خواهد شد که ممکن است از رزولوشن فعلی 720p به 1080p یا همان Full HD تغییر کند.

همچنین درباره مک بوک ایر نیز از نظر ضخامت و وزن کم همانند نسخه های قبلی مک بوک های ایر خواهد بود اما دو میکروفون در آن نصب خواهد شد همانطور که مک بوک پرو فعلی از این قابلیت برخوردار است . در این باره Kuo می گوید که گنجاندن میکروفون دوم به دلیل بازخورد مثبت از کیفیت صدای سیستم در طول تماس های FaceTime و Voice over IP می باشد .

macbook_air_macbook_pro

شاید هیجان انگیز ترین بخش این است که به انتظار می رود هم مک بوک ایر و هم مک پرو رتینا با پردازنده جدید اینتل به نام Haswell CPU کار خواهند کرد ولی Kuo باور دارد که اپل مک بوک پرو غیر رتینا خود را به این پردازنده مجهز نخواهد کرد .

به گفته Ming-Chi Kuo :

ما فکر میکنیم اپل دیگر آپگرید کردن سی پی یو مک بوک های غیر رتینا به Haswell را امسال ادامه نخواهد داد . به این خاطر که نه HDD ( درایو هارد دیسک) و نه درایو نوری تجربه بهتری را خلق نخواهد کرد. هرچند که ما انتظار داریم اپل همچنان مک بوک پرو با پردازنده Ivy-Bridge را معرفی کند اما مانند گذشته خط تولید این محصول دیگر درخشان نخواهد بود

در حالیکه مک بوک پرو های غیر رتینای اپل در حال نزدیک شدند به خارج شدن از رده هستند ، اپل به سرعت به سوی SSD به عنوان جریان اصلی ذخیره سازی در لپ تاپ های روی برمیگرداند . این تحلیل گر پیش بینی می کند که ب64 درصد از بازار فروش مک بوک ها متعلق به مک بوک هایی که درایو SSD دارند است . که در سال 2012 45 درصد مک بوک ها این گونه بودند و میتوان گفت که با میانگین 15 تا 20 درصدی این قدم خوبی به سوی جلو است .

13.06.02-SSD

kuo_notebook_shipments_2013

Kuo هم چینین اشاره می کند که ادامه ندادن به روز رسانی ها برای مک بوک های غیر رتینا تاثیر منفی بر حمل لپ تاپ های اپل دارد به طور کل بازار کامپیوتر درخواست ضعیفی را نشان می دهد .

همانطور که میدانید کنفرانس WWDC قرار است در تاریخ 20 خرداد در سانفرانسیسکو برگذار شود . اپل اخیرا اعلام کرده است که نسخه های بعدی iOS و OS X در این کنفرانس به نمایش گذاشته خواهند شد . حال باید ببینیم که آیا اپل واقعا قصد معرفی مک بوک رتینا و مک بوک ایر های جدید با تغییرات جزئی در این کنفرانس را دارد یاد خیر .

منبع : AppleInsider