معرفی توییک کاربردی DisturbMeLater؛ فعال‌سازی Do Not Disturb در بازه‌های زمانی دلخواه

شکی نیست که Do Not Disturb یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌های موجود در یک سیستم عامل موبایلی باشد. وقتی سیستم عاملی قابلیت نمایش نوتیفیکشن را به ارمغان می‌آورد، باید راهکاری نیز پیش پای کاربران جهت مقابله با مزاحمت حاصل از آن‌ها در مواقع دلخواه بگذارد. این امکان همان Do Not Disturb است. قابلیت مذکور در حالت پیش‌فرض بر روی آی‌اواس چندان انعطاف‌پذیر نیست و نهایت اختیاری که دارید برنامه‌ریزی زمان‌هایی برای فعال‌شدن و غیرفعال‌شدن خودکار آن است. اما توییک جدید DisturbMeLater قصد دارد این رویه را تکمیل کند.

 

DisturbMeLater قابلیت Do Not Disturb را تا مدت زمان مشخصی فعال و پس از آن به طور اتوماتیک غیرفعال می‌کند. به عبارتی کارکردی که خواهید دید نظیر یک تایمر است که تا پیش از به پایان رسیدن آن، Do Not Disturb غیرفعال باقی خواهد ماند.

 

برای استفاده از این قابلیت، پس از نصب‌کردن DisturbMeLater کافی است کنترل سنتر را بالا کشیده و انگشت خود را بر روی تاگل Do No Disturb موجود در این بخش نگه دارید. با این کار پنجره‌ای کوچک مقابلتان باز می‌شود که به شما امکان انتخاب دقیق مدت زمانی که قصد دارید Do No Disturb را فعال نگه دارید می‌دهد. پس از تپ‌کردن بر روی گزینه‌ی Set تنظیمات ذخیره‌شده و مدت‌زمان باقی از تایمی که قرار است Do No Disturb فعال باقی بماند در قسمت فوقانی کنترل سنتر نوشته می‌شود. در صورتی که دوباره انگشت خود را بر روی آیکون Do No Disturb نگه دارید پنجره‌ای نشان داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید تایمر را حذف یا دوباره تنظیم کنید.

 

DisturbMeLater از آن دسته توییک‌های ساده و در حین حال بسیار کاربردی است. اگر چه امکان برنامه‌ریزی موجود در آی‌اواس برای فعال و غیرفعال‌کردن این قابلیت بین ساعات مذکور بهترین راهکار برای خاموش‌کردن نوتیفیکشن‌ها در هنگام خواب است، اما DisturbMeLater می‌تواند از آن نیز کاربردی‌تر باشد. برای مثال در مواقعی نظیر حضور در جلسات و کلاس‌ها که معمولاً با راهکاری مثل سایلنت‌کردن گوشی خود پیش می‌رویم، اما پس از اتمام جلسه خارج‌کردن گوشی از این حالت را فراموش کرده و گاهاً به مشکلات مختلفی برمی‌خوریم.

 

این توییک بخش تنظیماتی ندارد و با هر دو سیستم عامل آی‌اواس ۷ و ۸ سازگار است. در صورتی که به طرز کار DisturbMeLater علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید آن را به طور رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود کنید.