معرفی بازی Leo’s Fortune؛ برترین بازی اخیر در سبک پلتفرمر برای آی‌اواس

همه‌ی افراد نحوه‌ی انجام یک بازی در سبک پلتفرمر را بلدند؛ قرار است در یک مسیری پیش بروید و از چیزهایی که جانتان را به خطر می‌اندازند دوری کنید. از این جهت بازی Leo’s Fortune شبیه به یکی از بازی‌های سبک پلتفرمر موجود در اپ استور است، اما بسیاری از آن‌ها نیست که نمی‌توانند آنطور که باید و شاید صاحب شخصیت شوند یا جلوه‌های خاصی را به نمایش بگذارند.

 

20140427-000925.jpg

 

در بازی Leo’s Fortune شما نقش کنترل لئو را به عهده دارید. یک توپ پشمالوی کوچک با لهجه‌ی اروپای شرقی. طلاهای لئو دزدیده شده است و متهمین ردیف اول بستگان او هستند. شما با لئو وارد یک ماجراجویی برای یافتن ثروتتان می‌شوید. صحنه‌های مختلف و گیم‌پلی عالی بازی به جلوه‌های صوتی زیبای آراسته شده‌اند و داستان بازی چنان قوی و دنباله‌دار است که فراموش خواهید کرد در حال انجام تنها یک بازی هستید.

 

20140427-000932.jpg

 

کنترل بازی ساده است. انگشت شست دست چپتان حرکت لئو و جهت آن را مشخص می‌کند و انگشت شست دست راستتان امکان پف‌کردن که موجب حرکت به بالا و جمع‌شدن که موجب حرکت به پایین می‌شود را ممکن می‌سازد. در مسیر عبور از دالان‌ها یا محیط‌های بازی که طی بازی از بینشان عبور می‌کنید خطرات مختلفی از قبیل تیغ‌ها و چاله‌های بزرگ را تجربه کرده و با پازل‌های فیزیکی‌ای روبرو می‌شوید که برای ادامه‌ی مسیر نیاز به حلشان دارید.

 

20140427-000938.jpg

 

ساز و کار بازی به سادگی قابل فهم است و در نهایت حسی که به کاربر القا می‌شود حسی مابین دو بازی Sonic The Hedgehog و LocoRoco است. اما ویژگی برتر این بازی در گرافیک خیره‌کننده‌ی آن است. تمامی المان‌های موجود در محیط به دقت و با جزئیات بالا رندر شده‌اند. در طول حرکتتان در مسیر بازی بسیار پیش خواهد آمد که بایستید و تنها به بازی خیره شوید؛ یا حتی اسکرین‌شاتی از آن صحنه بگیرید.

 

20140427-000943.jpg

 

نکات ریزی نظیر تکیه‌کلام‌های لئو و افکت زیبای faux-3D که موجب می‌شود المان‌ها نسبت به دوربین دور و نزدیک به نظر بیایند را نیز به فضا اضافه کنید تا شاهد بازی‌ای باشید که از انجام آن کمال لذت را خواهید برد؛ حتی اگر چند ده بار برای ردشدن از یک مرحله تلاش کنید.

 

20140427-000948.jpg

 

بازی دارای ۱۹ داستان اصلی است که در چپترهای مختلف توزیع شده‌اند. در کنار این‌ها مراحل اضافی‌ای نیز وجود دارند که در صورت خوب‌بودن عملکردتان در طول بازی قابل انجام خواهند بود. در بازی هیچ خرید درون‌اپی نخواهید دید و تمامی امکانات آن با یک بار خرید در اختیار خواهند بود. Leo’s Fortune را می‌توانید به قیمت ۴.۹۹ دلار از اپ استور خریداری کرده٬ و یا نسخه‌ی کرک‌شده‌ی آن را به طور مستقیم از وبسایت اپل اپس دانلود و نصب کنید.