معرفی اپلیکیشن عالی Word Lens؛ ترجمه‌ی آنی متون تنها به کمک دوربین آیفون

اگرچه گوشی‌های هوشمند عرصه‌ی وسیعی هستند برای عرضه‌ی انواع مختلف اپلیکیشن‌ها و تبدیل هر نوع ایده به واقعیت بر رویشان، اما اگر بخواهیم نگاهی کلی داشته باشیم نمی‌توانیم سهم کمی که این قبیل اپلیکیشن‌ها در بین اپلیکیشن‌های اپ استور دارند را منکر شویم. اپلیکیشن‌هایی که ایده‌های تکراری به همراه نداشته باشند و یا کپی هر چند خوب از ایده‌های دیگر نباشند. اپلیکیشن‌هایی که به واقع چیز نوئی به ارمغان بیاورند و دستگاه هوشمندتان را به چیزی متفاوت‌تر از قبل تبدیل می‌کنند.

البته نه این که چنین اپلیکیشن‌هایی نداشته باشیم. اگرچه گفتیم تعداد آن‌ها کم است، ولی از سویی بخاطر ماهیتی که این اپلیکیشن‌ها دارند بسیار خوب نیز شناخته می‌شوند. مثال برای این امر را می‌توان اپلیکیشن SoundHound دانست که قریب به اتفاق ما در بار نخستی که در مورد آن خواندیم و یا از آن استفاده کردیم شگفت‌زده شده بودیم. در این پست قصد آشنایی با اپلیکیشن دیگری از این دست را داریم.

Word Lens نام اپلیکیشنی است که تصور وجود آن تا چند سال پیش شاید بیشتر به یک داستان علمی تخیلی شبیه بود. ولی حال این ایده را به صورت عملی‌شده و در قالب این اپلیکیشن در گوشیتان می‌توانید داشته باشید. ایده ترجمه‌ی سریع یک متن، تنها با گرفتن دوربین گوشی به سمت آن. کافی است اپلیکیشن را باز کنید و متنی که به زبانش برایتان غریبه است را در مقابل لنز گوشی قرار دهید. نتیجه‌ای که بر روی صفحه خواهید متن ترجمه‌شده به زبانی آشناست.

20140517-101732.jpg

Word Lens گزینه‌ی قابلی در زمینه‌ی توضیح‌داده‌شده است. به طوری شب گذشته این اپلیکیشن توسط گوگل خریداری شده و به مدت محدودی امکان دانلود و نصب رایگان آن مهیا شده است. بسته‌های ترجمه‌ی زبان‌های مختلف نیز پیش از این به صورت خریدهای درون‌اپی در Word Lens قرار داشتند، اما حال امکان دریافت رایگان آن‌ها نیز فراهم شده است.

این اپلیکیشن در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، روسی، پرتغالی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. ولی با توجه به خریده‌شدن این شرکت توسط گوگل و فعالیتی که از گوگل در زمینه ترجمه در قالب سرویس Translate شاهد بوده‌ایم، انتظار اضافه‌شدن زبان‌های متعدد به این اپلیکیشن در آینده‌ای نزدیک دور از انتظار نیست.

مشخص نیست Word Lens که تا چه مدت رایگان خواهد بود. بنابراین اگر ایده‌ی اپلیکیشن برای شما نیز جالب است و قصد تجربه‌ی کار با آن را دارید، شاید فرصت زیادی برای دانلود رایگان نداشته باشید. برای دانلود Word Lens می‌توانید از این لینک اقدام کرده و گوشی هوشمند خود را یک قدم دیگر به تبدیل‌شدن به یک چاقوی سوئیسی همه کاره نزدیک‌تر کنید.