مشکلات تولید تراشه، عرضه آیپد‌های جدید را با تاخیر مواجه می‌کند

در ماه آگوست، در خبرها داشتیم که کمپانی تایوانی TSMC، سفارش اپل را برای تولید تراشه‌های 10 نانومتری جهت استفاده در آیفون‌های سال 2017 را دریافت کرده است. قبل از آن نیز گزارشی مبنی بر تولید انحصاری تراشه‌های A10 و A11 توسط این کمپانی تایوانی منشتر، شده بود. این شرایط TSMC را به منبع اصلی تراشه‌های اپل بدل می‌کند و این کمپانی باید تراشه‌ها را در موعد مقرر به اپل برساند؛ چون هیچ کمپانی پشتیبانی وجود ندارد و تاخیر در تحویل سفارشات، می‌تواند عرضه محصول را با تاخیر مواجه کند.

طبق گزارش دیجی تایمز، TSMC قصد تولید انبوه تراشه A10X را برای آیپدهای جدید 2017 در اوایل این سال داشته اما بازده اولیه کافی نبوده است که می‌تواند برنامه اپل را با اختلال مواجه کند. اینکه اپل علاقه بسیار به فرآیند تولید 10 نانومتری برای A10X دارد قابل درک است، همه یک تراشه کوچکتر و کارآمدتر را ترجیح می‌دهند.

طبق شایعات اپل سه مدل جدید آیپد در ماه مارس روانه بازار می‌کند. نسخه 9.7 و 12.9 اینچی آیپد پرو به روزرسانی می‌شوند و یک مدل 10.5 اینچی جدید نیز معرفی می‌گردد. مدل 10.5 اینچی برای نهادهای آموزشی در ایالات متحده مناسب است، چون نسخه 9.7 اینچی کوچک است و نسخه 12.9 اینچی بزرگ و گران محسوب می‌شود. نسخه 10.5 و 12.9 اینچی انتظار می‌رود که از تراشه جدید A10X بهره ببرند و مدل 9.7 اینچی یک مدل پایه در نظر گرفته شود.

اما هنوز مشخص نیست که مشکلات TSMC برنامه عرضه آيپدها را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر. امیدواریم که این تولید کننده بتواند به تعهدات خود عمل کند تا کاربران اپلی برای تهیه دستگاه مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.